Reactia AMRCR la promulgarea legii comertului cu produse alimentare | Progresiv

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania considera ca promulgarea de catre  Presedintele Traian Basescu a legii comertului cu produse alimentare, in forma adoptata de Parlament pe 16 septembrie 2009, este expresia finala si clara a politicii de imixtiune nejustificata a statului in mecanismele economiei de piata libere, se arata intr-un comunicat emis de catre asociatie. Reactia AMRCR la promulgarea legii comertului cu produse alimentare

Adrian Manolache, Secretar General al AMRCR, aduce drept argumente urmatoarele aspecte:

  • Consiliul Concurentei a afirmat recent ca in Romania exista o competitie puternica intre comercianti si ca este improbabil ca masurile interventioniste ale statului, justificate de presupuse interese sociale, sa duca la rezultatele afirmate;
  • State vecine precum Ungaria, Slovacia sau Cehia au asistat la esecul unor legi similare;
  • Nu a existat o fundamentare reala a legii, pe baza unui studiu de impact realizat in cooperare cu specialisti in economie, cu precadere in sectorul comertului,
  • Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania considera ca singura explicatie pentru adoptarea acestui act normativ o reprezinta raspunsul favorabil al factorului politic la interese economice particulare, invaluite demagogic in haina afirmarii interesului social colectiv.

Printre posibilele efecte negative pe care legea in cauza le va genera, in opinia reprezentantilor asociatiei, se numara:

  • cresterea preturilor la produsele alimentare;
  • blocaje financiare atat de partea retailerilor, cat si a furnizorilor;
  • scaderea investitiilor in comert, implicit a crearii de noi locuri de munca sau chiar pierderea locurilor de munca;

Va reamintim ca miercuri, 15 octombrie 2009, Presedintele Traian Basescu a semnat Decretul pentru promulgarea Legii privind comercializarea produselor alimentare.

Legea a fost adoptata de Camera Deputatilor la mijlocul lunii septembrie si reglementeaza relatiile dintre furnizori si comerciantii de produse alimentare, avand ca scop primordial prevenirea practicilor anticoncurentiale ale retelelor de magazine. Mai multe informatii privind prevederile legii puteti gasi aici

Legea va intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.

Mihaita Stoian Director Executiv Adjunct Magazine DIANA, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Retailerul Magazine DIANA își consolidează echipa de top management
Magazine DIANA, unul dintre cei mai importanți jucători independenți din piața locală de retail, l-a numit pe Mihăiță Stoian în funcția de...
Nicoleta Scarlat_Director de Vanzari Eisberg Romania, detalii despre evolutia companiei in 2024 pe www.revistaprogresiv.ro
Eisberg România a depășit pragul de afaceri de 100 milioane lei în 2024
Eisberg România, lider în producția de salate preambalate, a încheiat anul 2024 cu o creștere de 18% atât în volumul de produse vândute, cât...
optimism oameni de afaceri studiu EY global
Directorii generali, optimiști în privința perspectivelor de creștere în 2025
Directorii generali din lume se declară optimiști în privința creșterii în 2025, în pofida complexelor provocări geopolitice și...
România, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
Nedelcu Tudor Penny expansiune retea magazine discounter. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tudor Nedelcu, Team Leader Expansiune la PENNY România, despre planurile de extindere ale rețelei
Cu peste 400 de magazine deschise la nivel național, PENNY continuă să fie unul dintre cei mai activi retaileri din România. Tudor Nedelcu, Team...
schimbari in echipa de achizitii a Kaufland international
Schimbări în echipa internațională de achiziții a retailerului Kaufland
Retailerul german Kaufland, parte a grupului Schwarz, va separa începând cu data de 1 martie diviziile de vânzări și achiziții la nivelul...