P&G a incheiat anul fiscal 2009 cu o scadere a vanzarilor nete de trei procente | Progresiv

Vanzarile nete ale P&G au scazut cu trei procente in anul financiar 2009, la 79 miliarde de dolari. Vanzarile organice, care exclude impactul achizitiilor, al vanzarilor si al diferentelor de schimb valutar, cu crescut cu 2%, sub nivelul estimarilor. P&G a incheiat anul fiscal 2009 cu o scadere a vanzarilor nete de trei procente

Rata nefavorabila de schimb valutar a redus vanzarile nete cu 4%, avand in vedere ca multe valute straine s-au depreciate in raport cu dolarul. Cresterile de preturi, operate in toate segemntele pentru a limita cresterea costurilor cu materiile prime, si impactul ratei de schimb au adaugat 5% la vanzarile nete.

Volumele au scazut cu trei procente din cauza crizei economice globale, a crizei creditelor si a cresterilor de preturi. Acesti factori au contribuit la contractarea pietei si la reducerea stocurilor in trade.

Vanzarile nete ale diviziei de Beauty au scazut cu patru procente, la 18,8 miliarde de dolari, mai ales ca urmare a influentei nefavorabile a ratei de schimb valutar. Ca urmare, veniturile nete au scazut cu sapte procente, la 2,5 miliarde de dolari, dar impactul a fost partial redus de scaderea costurilor generale si de administrare si de cele de productie.

In cazul produselor de ingrijire personala (Braun, Gillette), scaderea vanzarilor nete a fost de noua procente, la 7,5 miliarde de dolari, in timp ce vanzarile organice s-au diminuat cu 2% in principal ca urmare a declinului accentuat al diviziei Braun. Veniturile nete de 1,5 miliarde de dolari s-au situat cu 11% sub nivelul anului fiscal 2008.

Diviziile Fabric Care si Home Care au inregistrat vanzari nete de 23,2 miliarde dolari, cu 2% mai  mici decat in 2008. Volumele vanzarilor de detergenti au scazut cu cateva procente din cauza reducerilor de strocuri si de cota de piata ca urmare a cresterilor de preturi. Vanzarile mai scazute de Tide si Ariel au fost partial compensate de cresteri ale marcilor Gain si Downy.
Segmentul care a raportat o crestere a vanzarilor nete a fost Baby Care si Family Care, cu o majorare de un procent, pana la 14,1 miliarde dolari.

Cresterea in volum a fost tot de un procent. Vanzarile organice au raportat o majorare de sapte procente, ca urmare a cresterilor de preturi menite sa acopere majorarile de 5% ale costurilor cu materia prima si energia.

Pentru anul fiscal 2010, P&G isi confirma previziunile de crestere a vanzarilor organice cu 1-3%. Este de asteptat ca rata de schimb valutar sa reduca vanzarile nete cu 0-1%, reprezentand o imbunatatire modesta fata de previziunile anterioare ce plasau impactul negativ la 2-3%. P&G si-a reconfirmat si previziunea de 3,65 – 3,80 dolari per actiune.

roboti industriali MiR sectorul food & beverages automatizare depozit paul olariu. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Paul Olariu, MiR: Observăm interes pentru roboții capabili să ridice 1,2 tone
Companiile de producție din zona de alimente și băuturi (food & beverages) sunt tot mai interesate de a lucra cu roboți care pot ridica...
Alex Slujitoru si Emanuel Bondalici Reff Asociatii
O nouă amnistie fiscală pentru persoane fizice și juridice. Ce datorii se șterg și în ce condiții? 
Contribuabilii români, persoane fizice și juridice, cu restanțe la plata obligațiilor către stat pot beneficia de o nouă amnistie fiscală,...
Glovo Back to School
Glovo: Românii au comandat cu 75% mai multe rechizite școlare față de 2023
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, a înregistrat o creștere a comenzilor de rechizite de 75% prin...
Strămoșia băcănie Suceava
Strămoșia, băcănia care îmbracă tradiționalul în haine moderne
Imaginați-vă un loc în care se întâlnesc produse alimentare „curate”, tradițiile din Bucovina și transpa­rența pe care o căutăm cu...