Pepsi acquires US business Bare Snacks | Progresiv

PepsiCo, Inc. has entered into a definitive agreement to acquire Bare Foods Co. (doing business as Bare Snacks), a US-based maker of baked fruit and vegetable snacks. The transaction will expand the company's snacking portfolio and further deliver on its Performance with Purpose vision to offer consumers more positive nutrition options. Pepsi acquires US business Bare Snacks

The companies did not disclose the financial terms of the deal, but a source told CNBC that Pepsi will pay less than 200 million dollars for the snack company.

"For nearly a dozen years, PepsiCo has been committed to Performance with Purpose, our vision of making more nutritious products, while also reducing added sugars, salt, and saturated fat. Bare Snacks fits perfectly within that vision," said Indra Nooyi, chairman and chief executive officer of PepsiCo. "The Bare Snacks leadership team has done an outstanding job building a top-tier organization and a strong brand with authentic roots, and I couldn't be more excited to welcome Bare Snacks to the PepsiCo family.

Bare Snacks was founded in 2001 by a family-owned organic apple farm in Washington, that began selling packaged baked apple chips in local farmers' markets. Under its current leadership team, it has expanded steadily to become the leader in apple, banana and coconut snacks. It has recently expanded into vegetable chips and offers the industry's broadest assortment of baked crunchy fruit and vegetable chips. Bare products are made from simple ingredients that are baked, not fried. They are Non GMO Project verified, feature clean labels and are sold online and in natural and conventional retail channels across the United States. (www.foodingredientsfirst.com)

Tetra Pak, investiție într-o nouă linie de ambalare în fabrica de lactate Simultan. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tetra Pak, investiție într-o nouă linie de ambalare în fabrica de lactate Simultan
Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, anunță instalarea liniei sale de ultimă generație, Tetra Pak E3...
Supermarket La Cocoș se vinde
La Cocoș deschide primul său hipermarket din Brașov pe 24 ianuarie
La Cocoș, unul dintre cele mai dinamice lanțuri de hipermarketuri din România, confirmă deschiderea primului magazin în Brașov. Situat în...
Piața muncii în 2024: A crescut numărul candidaților 18-24 de ani care vor să se angajeze. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Piața muncii în 2024: A crescut numărul candidaților 18-24 de ani care vor să se angajeze
2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost...
gaetan pacton mihai spulber, schimbare la conducerea Profi
Schimbare la conducerea Profi după finalizarea tranzacției cu Ahold Delhaize
Ahold Delhaize anunță numirea lui Mihai Spulber la conducerea Profi Rom Food începând cu 1 iulie 2025. În prezent acesta ocupă funcția de...
Orbico Group preia licența Champion în regiunea EMEA
La finalul anului 2024, Orbico Group (Orbico) și Authentic Brands Group (Authentic), o platformă globală de dezvoltare de branduri și...
Theodora și Tedi Niculescu fondatorii Grandma’s Delights
Grandma’s Delights, un business care readuce la viață gustul copilăriei
În urmă cu șase ani, Theodora și Tedi Niculescu luau decizia de a testa rețeta antreprenoriatului departe de zgomotul Capitalei alegând un sat...