O noua generatie de magazine Delhaize. VEZI GALERIE FOTO | Progresiv

Delhaize a inaugurat la inceputul acestei saptamani o noua generatie de supermarketuri in Belgia in Wezembeek si in Braine l’Alleud. Intr-o piata foarte nervoasa unde nu se vorbeste despre pret, Delhaize a ales sa exprime valoarea.

O noua generatie de magazine Delhaize. VEZI GALERIE FOTO

Noul concept implementat de belgieni este in acord total cu schimbarea la nivel de comunicare a retailerului, dar si cu noua sa semnatura. In plus, sloganul “Bien manger, bien acheter” (“Mananca bine, cumpara bine” n.r.)  poate fi perceput ca o reintoarcere a Delhaize la fundamentele sale. Toate eforturile agresive ale retailerului pentru a fixa imaginea sa la nivel de pret au avut succes, mai ales ca lupta de duce pe terenul unui concurent organizat structural pentru a oferi cel mai bun pret, cum este Colruyt, care este si liderul pietei locale.

Prin acest concept de magazin, retailerul nu le propune clientilor sa cumpere mai ieftin, ci sa cumpere mai bine printr-o gama de produse mai variata, mai tentanta si mai gustoasa, iar produsele marca proprie Delhaize (in jur de 7.000 de SKU) sunt o solutie pentru consumatorii orientati catre pret.

Unitatea Delhaize din Wezembeek este un magazin integrat situat pe strada Malines, intr-o zona cu potential puternic care numara insa o clientela grabita.

Prin ce se diferentiaza noul concept Delhaize


In primul rand putem vorbi despre arhitectura si lumini. Au fost inlaturate plafoanele false pentru a crea impresia de spatiu deschis. Largirea spatiului comercial se remarca in special prin raioanele mai late si mai confortabile, dar si printr-o alee centrala de unde pot fi  vazute toate promotiile de la capatul raionului.

Un efort important a fost depus pentru a avea lumina naturala. Acoperisul din zona de fructe si legume a fost reconstruit pentru a permite luminii sa inunde acest raion. Pentru iluminatul artificial, foarte elegant, au fost folosite mai ales LED-uri si au controlat intensitatea luminii si a culorilor in functie de nevoile proprii pentru fiecare raion.

In ceea ce priveste zona fructele si legume, aceasta  a venit ca o cerere din partea consumatorilor. In urma unor sondaje care au avut loc in noua magazine s-a observat ca acestia prefera sa cumpere fructe si legume vrac. Astfel, clientii au acum posibilitatea sa faca acest lucru folosind o gama de pungi de plastic sau de hartie. Prezentarea se vrea a fi una tentanta, cu platouri inclinate, chiar daca legumele sunt asezate in cutii sau vrac.

Pentru raionul de brutarie, belgienii au venit cu o prezentare inedita. Astfel, acestia au ales sa foloseasca vitrine inchise, luminate de neoane cu LED, dar care sunt reglate pentru a scoate in evidenta painea si produsele de patiserie. De asemenea, pentru lactate si delicatese s-a folosit un scenariu specific, dorind sa promoveze cat mai bine specialitatile de inalta calitate.

La raionul de bauturi berea si vinul au beneficiat de un tratament preferential. Rafturile cu margini de lemn si iluminarea corespunzatoarea transforma raionul de bere intr-o zona calda si primitoare. Pentru vinuri s-a incercat creearea unei atmosfere de pivnita care este subtil marcata prin fundalul de zid de caramida alba. In plus, magazinul ofera un spatiu mare pentru ecranele pe care ruleaza tot felul de oferte. Ecranul din zona de vinuri este unul cu touchscreen  si face trimitere catre site-ul  delhaizewineworld.


Magazinul ofera in plus o zona in care este folosit un stil mai sofisticat pentru a evidentia categoriile unde marca proprie de produse face diferenta. Exista si o zona de degustare, care nu este inca foarte bine dezvoltata.

Pentru ca atelierele de macelarie sunt adapostite in aceeasi locatie, modul de prezentare al acestora invita clientii sa faca comenzi specifice. Aceasta zona este delimitate printr-un paravan de sticla, care este situat la jumatataea distantei dintre atelier si zona comerciala tocmai pentru a respecta normele de igiena.

Beneficii oferite clientilor

 
Prin noul concept de magazin belgienii de la Delhaize au incercat sa acorde mai multa atentie clientilor si sa le ofere acestora cat mai multe beneficii. Astfel, acestia beneficiaza de lupe pentru a putea citi mai bine, au internet wi-fi gratuit si zona de retragerea a comenzilor online a fost imbunatatita.  

Un alta inovatie consta in existenta a zece case de marcat care permit clientilor sa-si scaneze singuri produsele. Francois Burlet, Senior Vice President Strategy and Commercial Development, tine sa mentioneaze ca prin aceasta alegere nu au incercat sa economiseasca costurile de personal.

La plecarea din magazin, clientii sunt invitati sa-si marcheze gradul de satisfactie printr-o solutie simpla si ludica: printr-un zambet.

Articol preluat din gondola.be.

Sursa foto: www.gondola.be

angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...