Nespresso to invest 37.9 million euros in Switzerland factory | Progresiv

Nestlé’s Nespresso has announced that it will invest 37.9 million euros in its factory in Romont in Switzerland, adding two new production lines that will meet the growing demand for its versatile coffee system - Vertuo. Nespresso to invest 37.9 million euros in Switzerland factory

In the next two years, these new production lines are expected to create around 33 jobs.

Chief executive of Nespresso, Jean-Marc Duvoisin, said, “We are proud to continue to invest in our factory in Romont to support our Vertuo business, a strong contributor to our future growth.

"It is currently available in 14 countries and we continue to expand to new markets each year.”

Nespresso's Romont factory is the primary production site for Vertuo – an innovative portioned coffee system available in a variety of sizes, ranging between 40 millilitres to 414 millilitres.

The coffee giant has also inaugurated a state-of-the-art innovation centre comprising a product development centre, and a coffee campus.

The product development centre will focus on developing new Nespresso machines and Grand Cru coffees. The coffee campus will function as a training centre that will work closely with the company’s employees and external stakeholders.

Nespresso's executive vice-president and head of strategic business units, Patrice Bula, said, “The inauguration of the state-of-the-art innovation centre and continued expansion of our production capacity demonstrate our confidence in the future and a growing bond between Nespresso, Romont and the Fribourg region.”

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...