Mars sells coffee business to Lavazza | Progresiv

Mars Inc has announced the sale of its coffee business to Italian group Lavazza, in a move that consolidates the latter’s global presence.  No financial details of the deal were disclosed, although some reports pegged the sale at around 650 million dollars (including debt). Mars sells coffee business to Lavazza

The deal covers Mars Drinks, which includes the Flavia and Klinx office coffee service (OCS) brands and vending machine segments. It also covers a broad portfolio of coffee and other hot beverages commercialised under both proprietary brands (e.g. Alterra) as well as through licensed brands. The business generated sales of around 350 million dollars in 2017, and operates in North America, Canada, Japan, and Europe, with production plants in the UK and North America.

Mars Inc noted: “We are confident this decision will better enable long-term success for the Drinks business with Lavazza – a company that shares our values and has a dedicated focus on beverages – and will allow the business and its Associates to continue to thrive.”

Antonio Baravalle, CEO of Lavazza, noted: “This acquisition strengthens Lavazza’s position in the OCS and vending segments, which offer considerable opportunities for growth and development. This acquisition fits perfectly within our international expansion strategy, the objective of strengthening key markets, as well as the pursuit of having an even closer relationship with end consumers.”

Lavazza said it plans to enhance the acquired businesses, with a particular emphasis on Away-from-Home. (www.kamcity.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...