Louis Delhaize reports loss of 929 million euros for FY2018 | Progresiv

As reported in Belgium-based newspaper L’Echo, Louis Delhaize has announced its FY2018 results, revealing a net loss of 929 million euros. The retailer said its operating income also declined from +204 million euros in 2017 to -833 million euros in 2018. Louis Delhaize’s revenues remain stable at 8.7 billion euros. Louis Delhaize reports loss of 929 million euros for FY2018

The retailer attributes its loss to the impairment of goodwill at Cora France, restructuring costs at supermarkets Cora and Match in France and dispute settlement costs in Romania. Louis Delhaize commented, “Economic and financial uncertainties have continued to weigh on consumption, especially on the non-food sector”.

In Belgium, Louis Delhaize also saw a significant sales decrease in 2018. This, Louis Delhaize said, was due to “sluggish consumption” supported by a “competitive environment”.

Turnover at Match decreased from -13.1 million euros to -14.2 million euros while turnover at Cora increased slightly from -19.4 million euros to -17.8 million euros. CEO of Cora Belgium-Luxembourg, Olivier Haller, said there would be no restructuring of Cora hypermarkets as he expects the chain to recover by 2021.

In a bid to turnaround operations in France, Louis Delhaize has opened its first day by day corner in its Cora Ermont hypermarket, reports Olivier Dauvers. Day by day is a packaging free retailer committed to reducing waste. Most food products are sold in jars or boxes for self-service, encouraging shoppers to only purchase the quantity they need. The reallocation of selling space to day by day will provide Louis Delhaize with new opportunities for it to drive traffic to its stores. (retailanalysis.igd.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...