Lidl Serbia opens its gates in October | Progresiv

Lidl will open ten supermarkets in Serbia in October – the Vecernje Novosti daily wrote. Although, the German supermarket chain is reluctant to reveal the exact date of the opening, the media are speculating, citing anonymous sources, that Lidl could be opening its first supermarket in October. Lidl Serbia opens its gates in October

The sources also say that Lidl has already ordered a large contingent of goods from domestic manufacturers, which brands it will sell. Considering that Lidl started producing goods with a shorter expiry date this month, that could indicate that the official opening is very near.

This will finally put an end to the saga that was the arrival of this supermarket chain to Serbia, which plans to open retail facilities in many cities throughout the country. In June, in the presence of Serbian President Aleksandar Vucic, Lidl opened a large distribution centre in Stara Pazova.

Lidl has confirmed that they might be opening 10 or even 15 supermarkets at the same time.

Lidl has already employed around 1,000 workers in Serbia, who have undergone paid training across the region, where this company is already operating. We have unofficially found out that the supermarkets are already being stocked with goods and that cashiers and other employees have had the work practice there.

It remains to be seen whether Lidl’s products will be more affordable than the competition’s. Although economy experts think that no dramatic changes will take place after Lidl opens its doors, the manufacturers and new Lidl’s partners from Serbia claim that prices will be much lower than in the existing retail chains. (www.serbianmonitor.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...