Kaufland’s latest initiatives across Europe | Progresiv

Kaufland adds a new private label range in Germany to differentiate its price offer from discounters and supermarket retailers. It also added a pop-up restaurant in Romania to attract young shoppers and engage them with fresh food and cooking. The retailer also invested in an automated warehouse in Poland to reduce the growing pressures on its distribution network. Kaufland’s latest initiatives across Europe

Kaufland introduces a new private label range under the name ‘Favourites’ in Germany. The new private label range will supplement the price entry and premium ranges - K-Classic and K-Exquisit - and aims to boost private label sales growth. According to Kaufland CEO, Patrick Kaudewitz, 3,800 'Favourites' products will be initially introduced at a standard price point, which will add another price tier to Kaufland's private label offer. Mr Kaudewitz makes the point that Kaufland sits between Edeka and Aldi and is “a hybrid between a full-range retailer and a classic discounter, and the customer can rely on a particularly good price-performance ratio.”

Over 50 K-Exquisit products were re-introduced to Kaufland’s assortment in Bulgaria in mid-March. The range is not part of the constant assortment and was added for a period of two weeks. Kaufland looks to keep its assortment fresh with the introduction of temporary ranges amongst its smaller country operations, such as Bulgaria, to build brand equity and shopper awareness of its private label offer.

Kaufland Romania introduced a pop-up restaurant to its Bucharest at the Si Lounge. The restaurant offers a choice of affordable meals where the customers pay only for the ingredients, sourced from Kaufland stores. The concept has a regularly updated menu and will change location after two months. The pop-up restaurant intends to engage and inspire young shoppers with fresh food and cooking. According to Valer Hancas, spokesperson for Kaufland Romania, Kaufland ‘has become more than a place to shop it is a phenomenon that builds out of patterns, inviting reinventing, connecting and meeting newer and sophisticated needs of buyers.

Kaufland expanded its distribution network with the launch of an automated warehouse in central Poland. The warehouse is considered one of Kaufland’s most modern facilities of this type in Europe. The investment is a response to market needs to process distribution orders more efficiently and with a higher turnaround. The new warehouse is equipped with automated picking stations that run at a rate of 500 to 600 packages per hour. This is a threefold increase in the internal flow of goods in the warehouse. (www.igd.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...