Kaufland escalates dispute with Unilever | Progresiv

Kaufland’s differences with Unilever have escalated, with the Schwarz Group-owned banner announcing plans to stop stocking several of the manufacturer’s products over pricing issues. Kaufland escalates dispute with Unilever

In 2018, Kaufland eliminated around 480 Unilever products from its shelves after failing to reach an agreement over proposed price hikes by the latter. The chain last week announced plans to delist several Unilever brands entirely as of 31 December 2018.

In a statement, Kaufland said its decision was prompted by “drastic price increases as well as unilateral changes to the terms and conditions of Unilever. As one of the world’s leading branded goods manufacturers, Unilever seeks, from Kaufland’s point of view, to use its outstanding market position to influence the retailer and further optimise its own revenues.”

The chain added that “despite all efforts no agreement could be reached with Unilever. The dealer is interested in a fair cooperation with Unilever and has shown many solutions in the past few months. These were rejected by Unilever.”

The move has seen Kaufland withdraw brands such as Knorr, Ben & Jerry’s, Magnum, Mondamin, Pfanni, Bertolli, Unox, Lipton, Langnese, Coral, Viss, Domestos, Dove, Rexona, Duschdas, Signal and Ax from its stores in Germany, with several of those brands no longer available at its outlets in the Czech Republic, Slovakia, Croatia, Poland, Romania and Bulgaria. However, the retailer said selected ice cream products from Magnum, Cremissimo and Viennetta “are still available”.

Kaufland also claimed that it has been “able to adjust to the situation. Due to the large selection of up to 60,000 articles, many brands and own brands are available to customers as alternatives. An analysis of the market data has also revealed that Unilever products are highly interchangeable and that customers have already adjusted to it.” (www.kamcity.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...