ITALY: Organic and bio sales in Italy grows 16% this year | Progresiv

Organic and bio are driving food consumption in Italy, with sales reaching 2.5 billion euros in the first half of 2015, which represents a 16 per cent growth on the same period in 2014. This segment accounts for 2.5 per cent of total food sales, a figure six times higher in comparison to the early 2000s. ITALY: Organic and bio sales in Italy grows 16% this year

The data comes from the Coop Report 2015, prepared by the National Association of Consumer Cooperatives with contributions from Ref. Ricerche, Nielsen, Gfk, Demos, Doxa and the Mediobanca Research Department.

The turnover from hypermarkets and supermarkets exceeds 800 million euros, while stock of organic and bio products has grown by 13 per cent in the last twelve months. Almost 1 billion euros passes through specialty stores, especially widespread in large urban centers.

Besides food products, more and more household and hygiene products are also being purchased, as well as clothing and home textiles.

The number of organic and bio shops in Italy has increased by 16 per cent in the last five years, with their their number reaching 1,400 this year. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...