GERMANY: Beiersdorf second-quarter profit beats estimates on new products | Progresiv

Beiersdorf AG, the maker of Nivea cream and Labello lip balm, reported earnings that topped analysts’ estimates, aided by new twists on products and a boost from currencies. Earnings before interest and taxes, excluding some items, increased 17 percent to 253 million euros in the three months through June, Beiersdorf said. Sales rose 7.7 percent to 1.7 billion euros. GERMANY: Beiersdorf second-quarter profit beats estimates on new products

The Hamburg-based maker of cosmetics, shower gels and over- the-counter bandages is revamping familiar products to stay competitive in a sluggish global market for personal-care products. The dollar has gained 11 percent against the euro this year, lifting the roughly 7 percent of consumer sales Beiersdorf gets in North America when translated into the company’s home currency.

Beiersdorf has introduced a broader line of men’s shower gel and face cream, Black & White deodorant it says won’t stain monochromatic clothes, and Labello in fruit flavors to combat a broader slowdown in the personal-care category.

Global sales of beauty and personal care products grew 3.6 percent last year, compared with 5.2 percent in 2013, according to Sanford C. Bernstein.

The company reiterated its forecast that revenue this year will increase 3 percent to 5 percent on a so-called organic basis, which excludes currency shifts, acquisitions and divestments. That compares with growth of 4.7 percent in 2014. (www.esmmagazine.com)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...