FRANCE: Louis Delhaize suffers falling sales in France | Progresiv

Belgium-based Louis Delhaize has announced falling sales in France for 2014, continuing the pattern seen by the retailer for the last three years. Investment in prices at both its Cora hypermarket and Match supermarket chains hurt the retailer’s performance during the year, while continued price cutting in 2015 is likely to prolong the pain being felt by the retailer. FRANCE: Louis Delhaize suffers falling sales in France

Louis Delhaize said that sales at its Cora hypermarkets fell by 6.3% to €4.57 billion despite no change in the number of stores that it operates. The pace of decrease in sales means that since 2011, when it last recorded a rise in sales, Cora has seen a fall in sales of 11% in total. The investment in price by Cora also hurt its EBIT performance, which declined by 17.3% 126 million euros.

At its Match supermarkets sales fell by 6.2% to 1.15 billion euros, while it fell to an EBIT loss of 7 million euros. The fall in sales at Match was affected by the closure of net three stores (four were closed and one opened), but again the investment in prices by the retailer was the main driving force behind the decrease. In its 2015 results Match will see a further fall in performance with the price cuts being accentuated by the closure of 11 further stores.

Louis Delhaize and Carrefour signed an agreement to partner for purchasing negotiations for national and international brands, food products and general merchandise, excluding private label products and fresh produce in late 2014, which has helped Louis Delhaize continue to invest in price during 2015. (www.igd.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...