FRANCE: L’Oreal sales miss estimates on slowdown in emerging markets | Progresiv

L’Oreal reported second-quarter sales that trailed analysts’ estimates amid a deceleration in emerging markets. Sales excluding acquisitions, disposals and currency swings grew 3.6 per cent, the world’s largest cosmetics maker said Thursday after European markets closed. Analysts predicted 4 per cent, according to the median of 23 estimates compiled by Bloomberg. Revenue rose to 6.38 billion euros, in line with the 6.42 billion euros estimate. FRANCE: L’Oreal sales miss estimates on slowdown in emerging markets

The maker of Maybelline New York mascara is benefiting from the euro’s slump after adverse currency shifts held back growth in the past two years. Like-for-like sales at the consumer unit that includes Garnier shampoo and Essie nail polish rose 2 per cent, accelerating from the first-quarter’s 1.7 per cent gain. That division is L’Oreal’s largest.

The consumer division “is still being held back by a sluggish European market,” Paris-based L’Oreal said in a statement. “We are projecting an acceleration in growth in the second half.”

Sales in Europe rose 2.6 per cent, while growth in new markets slowed to 5.1 percent in the quarter, below the 7.3 per cent expected by analysts.

The French company confirmed it expects to outperform the market in 2015 and increase sales and profit. First-half operating profit rose 14.5 per cent to 2.3 billion euros, meeting analysts’ estimates. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...