CROATIA: Private label brands snatch 22% of Croatian retail market | Progresiv

Nine years after the arrival of discounter Lidl, private label brands have managed to snatch a 22% share of the Croatian retail market. According to local daily Poslovni Dnevnik, before Lidl, the share of private label products stood at just 2%, before rising to 8% in 2011. CROATIA: Private label brands snatch 22% of Croatian retail market

In some categories, such as milk and dairy products, the share of private label products in Croatia now stands at 40%.

The head of Croatian retail market leader Konzum, Darko Knez, has pointed out that the private label brand used to be a cheap alternative, as the price difference with branded products topped 10%, but today amounts to only 2 to 3%.

Local market consultant, Drago Munjiza, said there are almost no retail chain in Croatia, with perhaps the exception of KTC, where private label brands do not account for at least 25% of the sales. Most of them are in the non-food and packaged food sections.

In his opinion, retail chains such as Spar with the Spar Premium line, Lidl with the Okusi zavičaja and Konzum with K Plus, which combine local raw materials with strong private label brands, are probably among the best quality products on the market, while the lower price is achieved by skipping distributors and classic product marketing. (www.esmmagazine.com)

Carrefour renunță la aproape 1.000 de angajați în Franța
Carrefour vinde nouă magazine în Franța ca parte a înțelegerii de preluare Cora și Match
Carrefour a semnat acorduri de vânzare pentru nouă dintre magazinele sale din Franța, valoarea tranzacțiilor fiind estimată la aproximativ 70 de...
Daniel_Boangiu_CEO_Smart_ID
Smart ID Technology preia divizia Business Solutions de la HTSS
Smart ID Technology, companie românească specializată în soluții de automatizare end-to-end, anunță achiziția diviziei Business Solutions din...
CFA România: Inflația va rămâne ridicată pentru cel puțin încă un an
Alimentele, cu peste 7% mai scumpe decât în vara anului trecut
Prețurile alimentelor continuă să crească, arată datele Institutului Național de Statistică, ajungând în luna iunie a acestui an cu 7,36%...
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari
Grupul italian Ferrero Rocher anunță achiziționarea producătorului american de cereale Kellogg, pentru care va plăti 3,1 miliarde de dolari....
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare
Retailerul cash&carry METRO intenționează să deschidă în următorii ani încă trei magazine de mari dimensiuni, care vor completa rețeaua...
evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...