CROATIA: Private label brands snatch 22% of Croatian retail market | Progresiv

Nine years after the arrival of discounter Lidl, private label brands have managed to snatch a 22% share of the Croatian retail market. According to local daily Poslovni Dnevnik, before Lidl, the share of private label products stood at just 2%, before rising to 8% in 2011. CROATIA: Private label brands snatch 22% of Croatian retail market

In some categories, such as milk and dairy products, the share of private label products in Croatia now stands at 40%.

The head of Croatian retail market leader Konzum, Darko Knez, has pointed out that the private label brand used to be a cheap alternative, as the price difference with branded products topped 10%, but today amounts to only 2 to 3%.

Local market consultant, Drago Munjiza, said there are almost no retail chain in Croatia, with perhaps the exception of KTC, where private label brands do not account for at least 25% of the sales. Most of them are in the non-food and packaged food sections.

In his opinion, retail chains such as Spar with the Spar Premium line, Lidl with the Okusi zavičaja and Konzum with K Plus, which combine local raw materials with strong private label brands, are probably among the best quality products on the market, while the lower price is achieved by skipping distributors and classic product marketing. (www.esmmagazine.com)

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...