Cosul de cumparaturi - 2 noiembrie 2011 | Progresiv

Pentru al saptelea an consecutiv, Magazinul Progresiv publica analiza preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mystery Shopping realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare Mercury360. Cosul de cumparaturi - 2 noiembrie 2011

In primul trimestru al acestui an am monitorizat numai magazine din sudul tarii, iar din trimestrul al doilea am schimbat locatiile vizitate pentru a acoperi si restul regiunilor. Ca si in anii anteriori, produsele din cosul de cumparaturi sunt SKU-uri lider în comertul modern, potrivit datelor disponibile pe 2010. Produsele sunt achizitionate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizeaza vizitele în magazine variaza de la o luna la alta. Preturile publicate sunt cele afisate pe bonul de cumparaturi. In studiul calitativ din sectiunea Shopping Basket am introdus in 2011 o scara de notare pentru a stabili nivelul de curatenie si de mercantizare al magazinului vizitat.

Nivelul curateniei se noteaza astfel:

  • murdar: magazin murdar în proportie de peste 40% din spatiu sau urme vizibile de murdarie la mai mult de doua raioane vizitate;
  • partial curat: magazin murdar în proportie de maxim 20% sau urme vizibile de murdarie la unul sau doua din raioanele vizitate;
  • curat: magazinul nu prezinta urme vizibile de murdarie.

In ceea ce priveste mercantizarea magazinului, criteriile urmarite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft si accesibilitatea acestora, precum si curatenia si integritatea produselor. Daca doua din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient” în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

[click pentru marire]

[click pentru marire]

[click pentru marire]

[click pentru marire]

Marco Hoessl CEO Kaufland Romania & Moldova planurile retailerului pentru Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Planurile Kaufland România într-un peisaj hipercompetitiv
Patru-cinci miliarde de euro – acesta este bugetul alocat de grupul Schwarz pentru dezvoltarea businessului Kaufland din România în ultimii 20 de...
PepsiCo achiziționează Poppi pentru 1,95 mld. dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PepsiCo achiziționează Poppi pentru 1,95 mld. dolari
PepsiCo a anunțat achiziția brandului de băuturi prebiotice Poppi, un business cu o creștere accelerată, pentru suma de circa 1,95 miliarde de...
pret raft paine scumpire supermarket
ANPC vrea să oblige retailerii să afișeze adaosul comercial la raft, lângă preț
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor vrea să oblige comercianții să afișeze la raft, lângă preț, și adaosul comercial...
Raluca Baldea si Alexandru Stancu Deloitte Romania 002
TVA intră oficial în era digitală. Ce măsuri prevede ViDA și care este impactul estimat?
Autoritățile europene au finalizat procesul de adoptare a inițiativei „TVA în Era Digitală” (VAT in Digital Age - ViDA) menită să...