Cosul de cumparaturi - 2 noiembrie 2011 | Progresiv
Pentru al saptelea an consecutiv, Magazinul Progresiv publica analiza preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mystery Shopping realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare Mercury360.
In primul trimestru al acestui an am monitorizat numai magazine din sudul tarii, iar din trimestrul al doilea am schimbat locatiile vizitate pentru a acoperi si restul regiunilor. Ca si in anii anteriori, produsele din cosul de cumparaturi sunt SKU-uri lider în comertul modern, potrivit datelor disponibile pe 2010. Produsele sunt achizitionate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizeaza vizitele în magazine variaza de la o luna la alta. Preturile publicate sunt cele afisate pe bonul de cumparaturi. In studiul calitativ din sectiunea Shopping Basket am introdus in 2011 o scara de notare pentru a stabili nivelul de curatenie si de mercantizare al magazinului vizitat.
Nivelul curateniei se noteaza astfel:
- murdar: magazin murdar în proportie de peste 40% din spatiu sau urme vizibile de murdarie la mai mult de doua raioane vizitate;
- partial curat: magazin murdar în proportie de maxim 20% sau urme vizibile de murdarie la unul sau doua din raioanele vizitate;
- curat: magazinul nu prezinta urme vizibile de murdarie.
In ceea ce priveste mercantizarea magazinului, criteriile urmarite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft si accesibilitatea acestora, precum si curatenia si integritatea produselor. Daca doua din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient” în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.
[click pentru marire]
[click pentru marire]
[click pentru marire]
[click pentru marire]



