Cosul de cumparaturi - 2 noiembrie 2011 | Progresiv

Pentru al saptelea an consecutiv, Magazinul Progresiv publica analiza preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mystery Shopping realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare Mercury360. Cosul de cumparaturi - 2 noiembrie 2011

In primul trimestru al acestui an am monitorizat numai magazine din sudul tarii, iar din trimestrul al doilea am schimbat locatiile vizitate pentru a acoperi si restul regiunilor. Ca si in anii anteriori, produsele din cosul de cumparaturi sunt SKU-uri lider în comertul modern, potrivit datelor disponibile pe 2010. Produsele sunt achizitionate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizeaza vizitele în magazine variaza de la o luna la alta. Preturile publicate sunt cele afisate pe bonul de cumparaturi. In studiul calitativ din sectiunea Shopping Basket am introdus in 2011 o scara de notare pentru a stabili nivelul de curatenie si de mercantizare al magazinului vizitat.

Nivelul curateniei se noteaza astfel:

  • murdar: magazin murdar în proportie de peste 40% din spatiu sau urme vizibile de murdarie la mai mult de doua raioane vizitate;
  • partial curat: magazin murdar în proportie de maxim 20% sau urme vizibile de murdarie la unul sau doua din raioanele vizitate;
  • curat: magazinul nu prezinta urme vizibile de murdarie.

In ceea ce priveste mercantizarea magazinului, criteriile urmarite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft si accesibilitatea acestora, precum si curatenia si integritatea produselor. Daca doua din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient” în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

[click pentru marire]

[click pentru marire]

[click pentru marire]

[click pentru marire]

Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Hărman, județul Brașov. Noul magazin Lidl din comuna Hărman,...
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor
Cu mai puțin de un an și jumătate înainte ca piața salariilor să devină în mod oficial transparentizată, angajatorii încep să se...
fatada magazin Profi, lant de retail preluat de Ahold Delhaize. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Noul proprietar Profi alocă 150 mil. euro pentru expansiunea rețelei în 2025
Ahold Delhaize, noul proprietar Profi, a bugetat investiții de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei Profi pe piața din România....
Piața locală de fuziuni și achiziții, perspective de redresare pe termen scurt
Cornelia Bumbăcea, PwC România: În 2025, ne așteptăm să avem din nou măcar un megadeal pe piața locală de M&A
Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat anul trecut 239 de tranzacții anunțate, cu o valoare totală estimată de 5,9 miliarde...