Coke Zero Sugar driving Coca-Cola revenue growth of 8% | Progresiv

The Coca-Cola Company recorded third quarter net revenues of 9.51 billion dollars in results published last week. This is a growth of 8.3% higher from same period last year, which was largely driven by its Coke Zero Sugar line and by smaller can sizes. Coke Zero Sugar driving Coca-Cola revenue growth of 8%

While earnings were largely in line with analyst estimates, revenue exceeded expectations, which can be attributed to strong demand for zero-sugar sodas and Coca-Cola Plus Coffee, as well as a boost from core sparkling soft drink brands, which enabled new innovations and investments across the portfolio.

James Quincey, chairman and CEO of The Coca-Cola Company said: “Our performance gives us confidence that our strategies are taking hold with our consumers, customers and system.

“We are positioning the company to create a better shared future for all of our stakeholders by delivering on our vision and growing sustainably.”

Geographically, the quarter results included 3% organic sales growth in North America and Asia Pacific, as well as a 4% increase for the Europe, Middle East and Africa (EMEA) region. Latin America, which was up 14% on an organic basis, had the best sales performance out of the regions.

In the US, Coca-Cola has driven sales by focusing on drinks with less sugar and smaller packaging, in fitting with health trends. Coke Zero Sugar also performed well, with an eighth consecutive quarter of double-digit volume growth globally. Strong growth in smaller packages was seen across the board, for example the 7.5-ounce mini cans of soda. (www.foodbev.com)

Tetra Pak, investiție într-o nouă linie de ambalare în fabrica de lactate Simultan. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tetra Pak, investiție într-o nouă linie de ambalare în fabrica de lactate Simultan
Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, anunță instalarea liniei sale de ultimă generație, Tetra Pak E3...
Supermarket La Cocoș se vinde
La Cocoș deschide primul său hipermarket din Brașov pe 24 ianuarie
La Cocoș, unul dintre cele mai dinamice lanțuri de hipermarketuri din România, confirmă deschiderea primului magazin în Brașov. Situat în...
Piața muncii în 2024: A crescut numărul candidaților 18-24 de ani care vor să se angajeze. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Piața muncii în 2024: A crescut numărul candidaților 18-24 de ani care vor să se angajeze
2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost...
gaetan pacton mihai spulber, schimbare la conducerea Profi
Schimbare la conducerea Profi după finalizarea tranzacției cu Ahold Delhaize
Ahold Delhaize anunță numirea lui Mihai Spulber la conducerea Profi Rom Food începând cu 1 iulie 2025. În prezent acesta ocupă funcția de...
Orbico Group preia licența Champion în regiunea EMEA
La finalul anului 2024, Orbico Group (Orbico) și Authentic Brands Group (Authentic), o platformă globală de dezvoltare de branduri și...
Theodora și Tedi Niculescu fondatorii Grandma’s Delights
Grandma’s Delights, un business care readuce la viață gustul copilăriei
În urmă cu șase ani, Theodora și Tedi Niculescu luau decizia de a testa rețeta antreprenoriatului departe de zgomotul Capitalei alegând un sat...