Carrefour to expand its organic banners in France | Progresiv

According to France-based trade publication LSA, Carrefour is looking to expand its Bio format in France, following a slow expansion of the banner to date. According to the reports the retailer intends to open 120 new stores by 2022 in the country, with both company-owned and franchised stores said to be being considered. Carrefour to expand its organic banners in France

The retailer updated its Bio format’s store design in France in November 2018. The new design was expected to be rolled out to three stores in France and four in Spain by the end of the year. It is now expected to be expanded further to respond to the growing demand for organic products. According to estimates, Carrefour’s organic sales reached 1.2 billion euros, up 20% at the end of 2018. It is unknown how much Carrefour is investing in the expansion.

Underlining the retailer’s growing focus on organic across its European operations, in Belgium, Carrefour recently announced its intention to open 100% organic stores by June 2019. The stores will include a selection of health-oriented products, such as those without gluten or lactose and will primarily target new customers.

In related news, Carrefour hopes to expand its SoBio store chain, which it acquired in July 2018. Carrefour currently operates nine standalone SoBio stores but is considering franchising the brand to speed the pace of expansion. (www.igd.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...