Carrefour builds momentum in Q3 | Progresiv

France-based Carrefour has said ‘better momentum in France’ and accelerating growth in Brazil’ had underpinned an acceleration in sales growth during the third quarter. Carrefour said total sales rose 2.7% at constant exchange rates, to 21.09 billion euros, with like-for-like sales rising 2.1%. Carrefour builds momentum in Q3

The retailer pointed to the roll out of its 2022 Transformation Plan as supporting its better performance in Q3 and the improvements made as 2018 has progressed. The acceleration of sales in Q3, versus H1, was most notable in the key markets of France and Brazil, where the retailer has placed a lot of strategic and commercial focus.

A key element of the 2022 Transformation Plan is focused on building out its omnichannel presence and enabling shoppers to move more easily between its stores. In its results it highlighted the opening of new Drives and pedestrian Drives in France, expansion of its home delivery service and the revamping of its websites to make it easier for shoppers to buy from a range of categories, including food and non-food.

Investment in its stores continued. In France this has seen it reduce the selling area of hypermarkets, with about 10,000 sq. m already reallocated and 40,000 sq. m more being investigated. It has also seen Darty shop-in-shop areas trialled in a store, with two likely to be in operation by the end of the year.

In Brazil this saw it add new stores to enable it to enter new areas and provide shoppers with greater choice. Carrefour said it had opened more than 300 convenience stores and 14 Atacadão in the country over the last nine months. (www.igd.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...