Achizitii Online - studiu Daedalus Millward Brown | Progresiv
Un studiu efectuat de Daedalus Millward Brown in luna august 2009 releva faptul ca produsele achizitionate in cea mai mare masura de pe Internet sunt:
- echipamentele IT (ex. calculator/ laptop, tastatura, mouse, webcam, monitor, componente calculator etc.) - achizitionate de 39.6% dintre cei care fac cumparaturi online;
- cartile/CD-urile/ DVD-urile - achizitionate de 37.5% dintre acestia;
- Produse electronice sau electrocasnice
- Articolele de imbracaminte sau incaltaminte
- Produse electronice sau electrocasnice
- Servicii de turism (ex. bilete de avion, rezervari la hotel, inchiriere de autoturisme etc.)
- Cosmetice sau alte produse de ingrijire personala
- Bilete la teatru, film, concerte etc.
- Jocuri sau jucarii
- Produse pentru ingrijirea casei
Barbatii si femeile comanda online obiecte din sfera lor directa de interes:
Produse comandate mai degraba de catre barbati | Produse comandate mai degraba de catre femei |
echipamente IT | carti/ CD-uri/ DVD-uri |
produse electronice sau electrocasnice | articole de imbracaminte/ incaltaminte |
materiale de constructii, instalatii sau echipamente pentru casa | - produse de ingrijire personala - bilete la teatru/ concerte - produse pentru ingrijirea casei |
Achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri de pe Internet este mai frecventa in cadrul locuitorilor oraselor mici fata de medie (43.1% fata de media de 37.5%), fenomen care se explica prin accesul mai dificil al acestora la aceste produse de calitate prin retelele clasice de distributie.
De asemenea, achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri este mai frecventa in cadrul persoanelor de 35-54 ani fata de medie. Tinerii de 14-24 ani au un interes mai ridicat in echipamentele IT (cumparate de 45.1% dintre acestia), imbracaminte/ incaltaminte (31.6%) si bilete la teatru/ film/ concerte (14.5%).
Achizitile online sunt mai populare in cadrul persoanelor din Bucuresti si, in general, in cadrul celor cu venituri ridicate.
Cea mai raspandita modalitate de plata este plata prin ramburs - utilizata de 84.5% dintre cei care au efectuat achizitii de pe Internet. Plata prin card de debit/ credit este utilizata de catre 37.2% dintre respondenti, cea prin ordin de plata/ transfer bancar - de catre 15.3% din respondenti, iar 2.8% folosesc o alta modalitate de plata. Barbatii sunt semnificativ mai dispusi decat femeile sa recurga la plata prin card (42.4% fata de un procent de 32.7 in cazul femeilor care fac achizitii online). De asemenea, se manifesta o deschidere mai mare pentru aceasta modalitate de plata in randul persoanelor de 25-34 ani si in randul celor cu un nivel ridicat al educatiei.
Studiul a fost realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown in luna august 2009 si a constat intr-un sondaj online pe un esation de 3637 persoane care au efectuat achizitii online in ultimele 12 luni.