AB InBev remains confident after strong Q4 | Progresiv

Anheuser-Busch InBev has offered a confident forecast for the 2019 fiscal year after ending last year with a strong fourth quarter. AB InBev remains confident after strong Q4

For the three months to 31 December 2018, revenue was up 5.3% to 14.25 billion dollars on an organic basis, with adjusted operating profit up 12.4% to $5.1bn, and underlying net profit up 1.9% to 2.5 billion dollars.

Overall volumes edged up 0.3% for the period on an organic basis, as a 1.2% increase in beer offset a 4.9% slide in non-beer volumes and a 19.1% drop in third-party products volumes.

The results meant full-year revenue was up 4.8% to 54.6 billion dollars on an organic basis, with adjusted operating profit up 9% to $17.8bn, and underlying net profit up 4.7% to 8.6 billion dollars.

Overall volumes edged up 0.3% for the period on an organic basis, with a 0.8% increase in beer and a 3.1% rise in third-party products offsetting a 3.6% decline in non-beer volumes.

AB InBev said it registered market share growth in key countries such as Mexico, China, Colombia, Nigeria, and across Western Europe. Meanwhile, in the US, it achieved its “best market share trend performance since 2012”.  However, it continued to face weakness in Argentina, Brazil, and South Africa, while profits were partially hurt by increased commodity costs.

The group also continued to boost its bottomline by delivering an additional 805 million dollars in synergies from its merger with SAB (taking the overall total to 2.9 billion dollars).

For fiscal 2019, AB InBev said it expects to deliver “strong” revenue and EBITDA growth, without offering specific figures. It also expects costs to grow by a slower rate. (www.kamcity.com)

 

angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...