Tendințe în comunicare și promovare pentru branduri în 2023

În ultimii ani, ca urmare a contextului socio-economic, evoluției tehnologiei și dezvoltării online-ului, obiceiurile, preferințele și nevoile de consum ale oamenilor s-au schimbat și s-au adaptat prezentului, care favorizează mediul digital. Două dintre tendințele pentru 2023 în comunicare și promovare sunt experiențele hibride (care îmbină online-ul cu offline-ul) și integrarea sustenabilității în viața oamenilor, în strategiile de business și de brand. Tendințe în comunicare și promovare pentru branduri în 2023

Sursele de informare, cumpărăturile, entertainmentul sunt la un click sau la un touch distanță, ceea ce acoperă nevoia de acces rapid la informații, produse, servicii și distracție. Oamenii au conștientizat că au nevoie în mod direct de socializare, de interacțiune fizică cu familia, prietenii și colegii lor, că au nevoie de petrecere a timpului liber în natură, că au nevoie de experiențe reale pentru a duce un stil de viață împlinit și sănătos. Totodată au devenit mai atenți în ceea ce privește alegerile sustenabile prin care protejează mediul înconjurător și viitorul noilor generații.

„Călătoria consumatorului către brand este indicat să fie una personalizată, educațională, inspirațională și realizată într-un mod autentic și relevant astfel încât să genereze un impact optim și totodată sustenabil. În 2023, oamenii se așteaptă la mai multă autenticitate de la branduri și la campanii de promovare care să ofere mai mult entertainment online, offline și hibrid și mai puțin advertising”, spune Mara Eliza Barza, specialistă în Comunicare, PR & Brand Building și fondatoarea agenției boutique SundayPR.

Granița dintre online și offline este din ce în ce mai greu de delimitat. De aceea, conform opiniei fondatoarei SundayPR, Mara Eliza Barza, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea de campanii de promovare care să mixeze cât mai eficient offline-ul cu digitalul.

Alte tendințe pentru 2023 în ceea ce privește comunicarea și promovarea companiilor și brandurilor sunt:

  • Conținutul video. Peste 50% dintre consumatori își doresc mai mult conținut video de la brandurile favorite sau pe care le urmăresc, fie că este vorba de video-uri pe website și youtube, reels în social media sau podcasturi video.
  • Conținutul interactiv. Acest tip de conținut combină informațiile statice cu cele interactive, ca de exemplu: chestionare și sondaje în social media, live shopping cu etichetarea produselor și link direct către website.
  • Brand awareness. Creșterea imaginii brandurilor de companie și brandurilor personale (independente sau din echipa unei companii). Brandul de companie devine mai puternic și capătă mai multă valoare atunci când este asociat cu un brand personal, cu o figură reprezentativă și inspirațională din echipă.
  • Comunicări bazate pe date, dar care să pună în prim-plan emoționalul. Oamenii au nevoie de emoții, se conectează cu un brand atunci când îi descoperă latura umană, când brandul empatizează cu ei, când comunică cu ei și le înțelege nevoile.
  • Influencer marketing a devenit un fenomen.Proiectele cu influenceri sunt esențiale în strategiile și campaniile de promovare întrucât aiută businessurile să se conecteze cu publicul consumator, presupun timp rapid pentru implementare și acces rapid la rezultate. În trend vor fi proiectele cu micro-influenceri (<10k urmăritori) care au un impact mai mare, chiar dacă aceștia au comunități mai mici.

Conform unor statistici din piață, aproximativ 80% dintre consumatori trebuie să aibă încredere într-un brand pentru a lua în considerare să cumpere de la acesta, aproximativ 50% dintre consumatori ar aloca sume mai mari în branduri în care au încredere, 65% dintre consumatori spun că oamenii din echipa unui brand le influențează decizia de a cumpăra și 77% dintre consumatori preferă să cumpere de la brandurile pe care le urmăresc pe rețelele sociale.

Instagram este canalul de social media preferat de brandurile care integrează în campaniile de promovare proiecte cu influenceri. 61% dintre consumatori au încredere în recomandările influencerilor.

EY România: Conectarea cu un consumator independent ridică o nouă provocare pentru retaileri și branduri
EY România: Conectarea cu un consumator independent ridică o nouă provocare pentru retaileri și branduri
47% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor, în ciuda temerilor legate de creșterea costului vieții (73%), de schimbările...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
„Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul – o sintagmă care ne-a marcat și pe care o auzim des. De ce? Pentru că suntem complicați,...