Studiu: 46% dintre români, obosiți și plictisiți de reclamele sponsorizate pe social media

Un studiu privind percepția românilor cu privire la publicitatea de pe rețelele de socializare realizat de Reveal Marketing Research arată că rezultatele campaniilor de promovare online nu au același impact asupra consumatorilor targetați, din contră. Studiu: 46% dintre români, obosiți și plictisiți de reclamele sponsorizate pe social media

36% dintre români declară că apreciază mai mult un brand care are reclame sponsorizate online, în timp ce 46% dintre respondenți declară că se simt indiferenți față de reclamele sponsorizate văzute pe Facebook sau pe Instagram, spunând chiar că se simt obosiți și plictisiți de acestea. Totodată, respondenții își afirmă indiferența și atunci când sunt întrebați despre părerea față de brandurile care se promovează în acest fel. Aproape jumătate dintre români (47%) spun că nu își formează nicio părere atunci când văd anunțuri promovate pe social media.

Potrivit studiului, dintre toate rețelele de socializare, Facebook este la putere în preferințele românilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi. Alte aplicații accesate frecvent într-o zi de către români sunt YouTube cu 63% și Instagram cu 37%. Deși TikTok nu se află în top 3 aplicații, fiind menționat de doar 15% dintre respondenți, se observă, totuși, că utilizatorii petrec mult timp pe această rețea. Românii care folosesc TikTok petrec în medie 2,3 ore/pe zi navigând printre videoclipuri.

„Am asistat în ultimul an la ascensiunea tuturor rețelelor de socializare. Timpul petrecut pe internet este tot mai mare, astfel că și brandurile se adaptează acestui context, publicitatea online crescând semnificativ”, susțin repezentanții Reveal Marketing Research care au analizat atât comportamentul, cât și percepția românilor față de publicitatea din social media.

Pe unii dintre români reclamele sponsorizate online îi enervează și declară că le provoacă emoții negative, aspect menționat de către 17% dintre respondenți. Doar 9% dintre români declară că se simt norocoși la vederea acestor anunțuri și că le dau energie pentru a căuta produse noi. Peste jumătate dintre consumatori (53%) afirmă, astfel, că obișnuiesc să dea click pe aceste anunțuri doar dacă îi interesează cu adevărat produsul și sunt în proces de achiziție. Alții, deși nu vor să cumpere, afirmă că au accesat o reclamă doar din curiozitate (25%).

Deși reclamele sponsorizate le stârnesc unor români emoții negative, alții afirmă, totuși, ca au un impact pozitiv. 28% dintre ei declară că se bucură să vadă astfel de reclame online și spun că sunt mulțumiți de acest tip de experiență pe rețelele de socializare. Ceea ce îi determină pe utilizatori să aprecieze mai mult brandurile care se promovează online este faptul că îi ajută să se informeze asupra mai multor produse, motiv menționat de către 53%, dar și faptul că se decid mai ușor în procesul de cumpărare (47%).

Astfel că 52% dintre consumatori declară că reclamele sponsorizate pe care le văd pe social media, de obicei, au legătură cu interesele lor, spunând chiar că au căutat produse similare pe internet. Vedem că brandurile care investesc în promovare (online) sunt apreciate de către 53% dintre respondenți. De asemenea, aceste branduri sunt evaluate ca oferind produse sau servicii de o calitate mai înaltă, aspect menționat de către 31% dintre respondenți.

Un alt element ce îi determină pe români să dea click pe un astfel de anunț este identitatea vizuală. 33% dintre respondenți spun că accesează o reclamă care li se pare atractivă din punct de vedere vizual. 27% dintre respondenți afirmă că dau click dacă marca respectivă este una pe care o cunosc.

Doar 17% dintre respondenți declară că apreciază mai puțin brandurile care au reclame sponsorizate. Motivul principal menționat de aceștia este dorința de a cauta pe cont propriu produsele de achiziționat (57%), în timp ce 33% consideră chiar că promovarea online este un indicator al brandurilor de o calitate mai slabă. Unii români declară că anunțurile sponsorizate nu le sunt de ajutor în decizia de cumpărare (29%). De asemenea, o barieră în accesarea acestor reclame este riscul de a fi  retargetati, iar odată ce au dat click pe un anunț, să primească ulterior alte anunțuri similare în newsfeed (27%). Pe lângă toate acestea, peste un sfert dintre români ar evita să dea click din cauză că reclama respectivă nu pare de încredere (26%).

Metodologie. Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.014 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 2-6 aprilie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Cina, principalul moment de consum pentru produsele semipreparate
Cina, principalul moment de consum pentru produsele semipreparate
Produsele semipreparate sunt din ce în ce mai prezente în coșul de cumpărături al consumatorilor români datorită opțiunilor variate pe care...
Șase din zece români preferă să achite cumpărăturile de sărbători cu cardul
Șase din zece români preferă să achite cumpărăturile de sărbători cu cardul
Analizând comportamentul de achiziție în rândul românilor, un studiu realizat în această lună de către Asociația CIPRA - Centrul de...
Studiu: Legumele, fructele și pâinea, top 3 alimente consumate zilnic sau aproape zilnic de 80% dintre români
Studiu: Legumele, fructele și pâinea, top 3 alimente consumate zilnic sau aproape zilnic de 80% dintre români
Doar 30% dintre femei și 41% dintre bărbați sunt de părere că au o alimentație de calitate bună, iar majoritatea respondenților (58%)...
Din feed, direct la ușă: cum se schimbă comportamentul de cumpărare în 2023
Din feed, direct la ușă: cum se schimbă comportamentul de cumpărare în 2023
Policriză este termenul care definește cel mai bine contextul actual prin care trecem, fiecare dintre aceste crize având diverse niveluri de...