Creșterea din eCommerce s-a temperat, dar românii cheltuie mai mult

Noile obiceiuri de consum ale românilor, dar și inflația cresc cheltuiala medie pentru o singură comandă online de la 170 lei în trimestrul al treilea din 2021 la 215 lei în aceeași perioadă a anului curent. Dacă în primul trimestru din acest an, creșterea anuală a vânzărilor din eCommerce era de 35%, în cel de-al doilea trimestru a apărut o scădere, pentru ca din T3 vânzările din comerțul online să recupereze, arată un studiu derulat de easySales.  Creșterea din eCommerce s-a temperat, dar românii cheltuie mai mult

Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales a realizat un studiu pe întregul eșantion de clienți proprii, iar datele arată o creștere temperată în eCommerce, de la 35% în primul trimestru al anului, la o evoluție negativă, de 0,7% în perioada aprilie-iunie și o revenire pe creștere, de 7%, aferentă celui de-al treilea trimestru al acestui an. 

„Contextul economic fragil și războiul din Ucraina, pe de o parte, și redeschiderea magazinelor fizice, pe de altă parte, au generat oscilații în evoluția zonei de eCommerce, ca număr de produse vândute, iar în prezent ne regăsim pe o tendință de revenire a creșterii, aproape de zona de două cifre. Un accentuat sentiment de prudență, pe alocuri chiar panică, s-a resimțit atât în aprovizionarea cu stocuri de către comercianți, cât și in apetitul de cumpărare manifestat de consumatori”, declară Ciprian Cazacu, cofondator easySales.

„Creșterea valorică a comenzii medii este în mare măsură influențată de inflație, dar și de schimbarea obiceiurilor de cumpărare – tipurile de produse achiziționate, cantitățile mai mari cumpărate pentru a obține reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Așteptările sunt ca, în continuare, clienții să cumpere mai mult rațional și mai puțin compulsiv. Consumatorii își planifică mai atent cheltuielile, analizează mai mult prețurile și caută tot mai des să obțină reduceri, accesând ofertele comercianților”, adaugă Cazacu.

Vezi și: Cum să scazi rata de retur în eCommerce

În ceea ce privește categoriile de produse vândute în 2022 se observă o nouă schimbare, în mare parte determinată de deschiderea circulației interne și internaționale, a școlilor și, în general, reluarea activităților sociale. Top 3 segmentele cu mari creșteri față de anul trecut sunt: fashion (22%), sport și aer liber (13%), cărți, filme și muzică (18%), periferice PC și software (17%). Pe de altă parte, top 3  segmente ca scădere a ritmului vânzărilor, față de anul trecut, sunt beauty (-19%), articole pentru copii și jucării (-7%), auto moto (-6%). 

easySales: Perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie a crescut coșul de cumpărături online la 244 de lei
easySales: Perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie a crescut coșul de cumpărături online la 244 de lei
Românii au cheltuit, în medie, mai mult pentru comenzile online plasate între 14 februarie și 14 martie 2024, iar valoarea coșului mediu a...
easySales, comenzi în creștere cu 75% în 2023 raportat la 2022
easySales, comenzi în creștere cu 75% în 2023 raportat la 2022
Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales a intermediat comenzi în valoare de 745,5...

easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma  a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducere automată. Soluția easySales a fost desemnată finalistă a concursului Uipath Automation Award în luna Octombrie 2021 și, în mai 2022, a devenit finalistă în programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltării accelerate și extinderii start-up-urilor cu potențial din Europa, ce pot să consolideze ecosistemul de eCommerce cu soluții de automatizare. 

Citește și: România, a treia economie digitală din CEE și a doua piață de eCommerce. Online-ul, 14% din total retail

easySales a ajuns la comenzi procesate de 648 milioane euro. Marketplace-urile ating 66% din total
easySales a ajuns la comenzi procesate de 648 milioane euro. Marketplace-urile ating 66% din total
Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales a ajuns, la finalul lunii septembrie, la o...
Marketplace-ul Altex, deschis retailerilor cu cel puțin 300 de produse în portofoliu
Marketplace-ul Altex, deschis retailerilor cu cel puțin 300 de produse în portofoliu
Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales integrează accesul la marketplace-ul Altex și...
Fortech Investments intră în acționariatul easySales
Fortech Investments intră în acționariatul easySales
Fortech Investments, fond privat de investiții tip angel și partener strategic pentru start-up-uri, intră în acționariatul platformei SaaS de...
easySales integrează serviciile Packeta România în platforma de automatizare eCommerce
easySales integrează serviciile Packeta România în platforma de automatizare eCommerce
Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales anunță că integrează în platforma proprie...