5 sisteme de loializare în eCommerce care te ajută să-ți crești vânzările

Ai o afacere eCommerce și vrei să-ți creezi o bază de clienți fideli, care se întorc la tine de fiecare dată când au nevoie de produsele din nișa ta? Una din cele mai sigure metode prin care poți face asta e să implementezi în business sisteme de loializare. Ce opțiuni eficiente și rezonabile din perspectiva costurilor ai la dispoziție? 5 sisteme de loializare în eCommerce care te ajută să-ți crești vânzările

Un studiu realizat pe afaceri eCommerce a arătat că shopperii loiali cumpără de până la 30 de ori mai mult de la un comerciant decât clienții care cumpără din când în când. Acest lucru se întâmplă în special dacă retailerul oferă o experiență plăcută și produse de calitate. Însă, prin adăugarea anumitor beneficii pentru clienții ce cumpără frecvent din același loc, rezultatele sunt vizibile. De asemenea, e cumva demonstrat că e mai greu să câștigi un client nou decât să încerci să vinzi aceleiași persoane care a cumpărat măcar o dată de la tine. Pe clientul nou trebuie să-l câștigi de la zero, însă clientul ce a mai interacționat cu tine deja te-a ales o dată și sunt șanse mari să o mai facă. Drept urmare, merită să investești timp ca să-ți loializezi clienții și să-i recompensezi prin faptul că vor să cumpere de la tine, nu de la alții.

Care e diferența dintre brand și marfă

Cel mai important lucru într-un magazin online este să creezi o experiență personalizată. Desigur că nu poți să inovezi de fiecare dată, însă poți încerca să te diferențiezi de competiția ta. Un citat al lui Philip Kotler zice că dacă nu ești un brand, ești o marfă. Iar marfa se diferențiază doar prin preț mai mic. Atunci când un client are o experiență plăcută cu tine și investești în relația cu oamenii, aceștia sunt dispuși să te aleagă pe tine în locul altor afaceri. Dacă neglijezi aceste lucruri și vrei ca oamenii să te aleagă doar pentru produse, atunci ai o afacere cu mărfuri și atât, fără niciun plus de valoare adăugat.

Ce înseamnă loializare și ce sisteme poți implementa? Pe scurt, loializarea înseamnă ca oamenii să vină să cumpere de la tine de mai multe ori. Deși sunt multe afaceri foarte similare cu a ta și cu produse din aceeași nișă, ei preferă să aleagă brandul tău datorită unor beneficii pe care le oferi pentru clienți.

Vezi și: Pro și contra pentru listarea în marketplace: de ce aspecte trebuie să țină cont producătorii

De ce să oferim ceva în schimb pentru loialitate? Este o întrebare cu două tăișuri. Ai putea să te întrebi de ce să oferi ceva, în contextul în care tu consideri că produsele tale sunt foarte valoroase. Dar te poți gândi la multe metode care să te ajute să crești loializarea clienților, fără să te coste prea mult. Secretul este să oferi ceva clientului, care pentru el are o valoare percepută mai mare decât costul tău.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
După patru ani în care cumpărătorii au fost nevoiți să facă față unor provocări multiple și să dezvolte strategii pentru a economisi, în...

De exemplu, de ziua clienților, un magazin de parfumuri cu care am lucrat oferă un cadou. Numai că în funcție de nivelul de loializare la care ești, îți oferă să alegi între 2, 3 sau 4 produse. Practic, pe el îl costă aproximativ 10 euro ca să-ți facă acest cadou, numai că valoarea percepută de client este mai mare de 10 euro. Afacerea rămâne în mintea clientului pentru gestul făcut și cu siguranță vor mai cumpăra de la aceasta. Deci întotdeauna gândește-te cum să gestionezi diferența dintre valoarea percepută și cost.

5 metode de loializare eficiente

  • *Sistem de adunare a punctelor, echivalente cu o sumă de bani

E cea mai simplă metodă, abordată de mai multe afaceri online. Clientul intră pe site, cumpără un produs și în funcție de cât costă, el primește un anumit număr de puncte. Cu aceste puncte, clientul are acces la bonusuri sau discounturi. La un magazin online cu care am lucrat am implementat această metodă pe patru nivele: prima în care intri automat după prima achiziție, iar în celelalte ajungeai după atingerea unui anumit prag de puncte. În funcție de pragul pe care-l atingi, primești un discount.

  • Sistem tip abonament – membru VIP

Acest sistem de loializare îl întâlnești la Amazon Prime și eMag Genius. Dacă alegi să plătești un abonament lunar, ai parte de mai multe beneficii, precum transport gratuit, livrare în 24 de ore sau alte reduceri la produse, pentru că ești un membru VIP pentru afacere.
 

*Articol scris de Cosmin Costea, fondator eComMasters și expert eCommerce. Îl poți citi integral AICI. 

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Roxana Tisăianu, FrieslandCampina România: Curajul este esențial pentru a crea ceva transformațional
Roxana Tisăianu, FrieslandCampina România: Curajul este esențial pentru a crea ceva transformațional
Deschidere, reziliență, smerenie și curaj. Acestea sunt trăsăturile pe care Roxana Tisăianu le consideră necesare pentru un lider și la care...
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Trade Round Table, cel mai mare eveniment de business din București dedicat industriei de retail & FMCG, a atras peste 180 de profesioniști din...
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
Industria locală de eCommerce a ajuns în 2022 la o valoare de cca 6,3 miliarde de euro, ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de...