Peste 50% dintre consumatorii români au adoptat în prezent Sistemul de Garanție - Returnare

Peste 50% dintre consumatorii români au aderat până în prezent la Sistemul de Garanție - Returnare, potrivit unui studiu Kantar, realizat pe un eșantion reprezentativ de consumatori. Dintre aceștia, 25% returnează constant ambalajele SGR la punctele de returnare, iar 58% au returnat ambalaje SGR de cel puțin 3 ori până în prezent. Studiul mai arată că peste 38% dintre persoanele care nu au participat încă la Sistemul de Garanție - Returnare intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat.Peste 50% dintre consumatorii români au adoptat în prezent Sistemul de Garanție - Returnare

Poți afla mai multe detalii despre Sistemul de Garanție - Returnare în cadrul conferinței Sustain Ability - Leading Change, primul eveniment Progresiv dedicat integral sustenabilității. A doua ediție a conferinței se desfășoară are loc pe 10 aprilie 2024, la Nord Events Center by Globalworth, București. Te poți înscrie AICI.

Nivelul de notorietate al Sistemului de Garanție - Returnare în rândul populației este foarte ridicat, 96% dintre români cunoscând sistemul în prezent, în creștere față de noiembrie 2023, când acest procent era de 90%. De asemenea, peste 70% dintre respondenți consideră Sistemul de Garanție - Returnare ca fiind cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea ambalajelor. 7 din 10 persoane identifică RetuRO drept compania a cărei misiune este aceea de a face țara mai curată și care întreprinde eforturi constante de a educa și de a încuraja în rândul populației un comportament responsabil față de mediu și față de importanța reciclării.

“Acest studiu ne confirmă faptul că românii au o preocupare reală pentru mediul înconjurător și își doresc să se implice și să recicleze. Sistemul de Garanție-Returnare le oferă un instrument accesibil și practic prin care pot face acest lucru. Un aspect important pe care îl observăm este că familiaritatea consumatorilor a crescut pe măsură ce oamenii au început să își însușească sistemul în viața de zi cu zi. Campaniile de informare constante pe care RetuRO le-a derulat pe toate canalele și în toate punctele de contact au contribuit, de asemenea, la creșterea notorietății SGR în rândul românilor. Putem afirma cu încredere că SGR a dat startul unei schimbări structurale și culturale în România cu privire la importanța reciclării", spune Gemma Webb, CEO și Președinte RetuRO SGR.

Vezi și: Gemma Webb, RetuRO: Schimbarea este dificilă, dar SGR este o oportunitate uriașă de schimbare în bine a României

Rezultatele înregistrate de Sistemul de Garanție - Returnare în primele 4 luni de funcționare reflectă progresul sistemului și o adoptare pe scară tot mai largă, creșterea fiind exponențială de la lună la lună. Peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje a fost puse pe piață de către producători în această perioadă. Studiul a fost realizat de Kantar în luna martie 2024, pe un eșantion de 600 de persoane la nivel național, cu vârste între 18-64 de ani.

Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, a...
Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
În primele trei luni de funcționare a Sistemului de Garanție Returnare, producătorii de băuturi au pus pe piață...

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. (www.returosgr.ro) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

 

RetuRO a extins capacitatea centrului regional din Bonțida, județul Cluj
RetuRO a extins capacitatea centrului regional din Bonțida, județul Cluj
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), a extins capacitatea centrului regional din...
RetuRO deschide un nou centru în Giarmata, județul Timiș, al doilea din România
RetuRO deschide un nou centru în Giarmata, județul Timiș, al doilea din România
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România,...
RetuRO a lansat magazinul online dedicat comercianților
RetuRO a lansat magazinul online dedicat comercianților
RetuRO, administratorul Sistemului Garanție-Returnare din România, a lansat magazinul online de unde comercianții...
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
A început înregistrarea în baza de date a sistemului de Garanție-Returnare (SGR), etapă preliminară intrării...