Tendințele care vor domina industria băuturilor în 2021

Industria băuturilor a fost marcată anul acesta de tendințe precum premiumizare sau nevoia de funcționalitate, și este de așteptat ca acestea să joace un rol important și în anul ce vine. Dincolo de acestea, există și alte aspecte care vor influența evoluția industriei și relația dintre producători și consumatori. Tendințele care vor domina industria băuturilor în 2021

Premiumizarea

Trendul de premiumizare este unul care se manifestă deja de o bună perioadă de timp pe piața globală a băuturilor. Pe segmentul băuturilor, acesta s-a accentuat în 2020 și va continua să fie tot mai pronunțat și în anul ce vine, potrivit Foodbev.com.

Romul este un bun exemplu în acest sens: potrivit Asociației de Comerț cu Vinuri și Băuturi Spirtoase, vânzările de rom și rom aromat au crescut de la 6 milioane de sticle în 2014 la peste 10 milioane de sticle în 2019 (+80%). Un studiu realizat de GlobalData arată că vânzările de rom din Marea Britanie au înregistrat un avans de 7,5% între 2017 și 2018, mult peste creșterea înregistrată de gin (3,8%).

Trendul de premiumizare este evident în majoritatea segmentelor. Băuturile ready-to-drink, berea, răcoritoarele și cocktailurile se bucură de un tot mai mare interes din partea consumatorilor.

Funcționalitatea

Sănătatea și starea de bine rămân puncte centrale în industria băuturile, iar tot mai mulți consumatori se îndreaptă către opțiuni mai sănătoase în contextul pandemiei de COVID-19. Prin urmare, producătorii inovează cu diverse ingrediente care să aibă și beneficii funcționale. Printre acestea se numără vitamine, nutrienți, dar și probiotice. Există un număr tot mai mare de băuturi cu un efect de energizare sau, dimpotrivă, de relaxare, cu ingrediente care pot îmbunătăți digestia sau pot reduce stresul.

Consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult, dar cer și produse care să ofere funcționalitate. Astfel, următoarele generații de băuturi vor răspunde mai multor nevoi.

Comoditatea

Piața băuturilor ready-to-drink a crescut substanțial, berea și vinul nemaifiind de ani buni singurele băuturi ambalate, gata pentru consumul imediat. Potrivit unui raport recent al Mordor Intelligence, citat de Foodbev.com, piața RTD ar urma să crească cu o rată anuală de 6,1% în perioada 2020-2025.

Cererea pentru băuturi precum cafeaua cold brew sau sucurile de fructe obținute prin presarea la rece este în creștere. Tot mai multe companii încearcă să profite de această tendință și lansează specialități ce pot fi consumate oricând, oriunde.

Sustenabilitatea

În acest caz nu mai este vorba despre un trend, ci despre o necesitate în cazul companiilor care își doresc să rămână competitive. Potrivit datelor Mintel, două treimi dintre consumatorii din Marea Britanie și peste jumătate dintre cei americani preferă produsele prietenoase cu mediul înconjurător. În condițiile în care producția băuturilor implică un consum ridicat de energie, companiile investesc sume importante în cercetarea legată de metode mai sustenabile de a aduce produsele în fața consumatorului.

Inovații în ambalare

În mod uzual, băuturile sunt ambalate în recipiente de plastic, iar asta duce în multe cazuri la poluarea mediului înconjurător. Acest este un alt segment în care companiile investesc masiv în căutarea unor soluții de a reduce, pe cât posibil, impactul ambalajelor asupra mediului. Producătorul Diageo, spre exemplu, a lansat recent o sticlă de spirtoase care conține 0% plastic, fiind realizată dintr-o combinație de materiale reciclate.

Scumpiri, comerț ilegal și consum de alcool în rândul tinerilor, posibile efecte în lanț ale taxei pe zahăr
Scumpiri, comerț ilegal și consum de alcool în rândul tinerilor, posibile efecte în lanț ale taxei pe zahăr
Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare, care reunește cei mai mari producători de băuturi răcoritoare din România, reiterează...
băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...
Băuturile spirtoase, o categorie prinsă între creșterea costurilor de producție și limitarea bugetelor consumatorilor
Băuturile spirtoase, o categorie prinsă între creșterea costurilor de producție și limitarea bugetelor consumatorilor
Incertitudine și adaptare – așa descriu producătorii și importatorii de băuturi spirtoase anul 2022, unul marcat de scumpirea materiilor...
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Evoluția categoriei de băuturi răcoritoare a stat în ultimii doi ani sub semnul pandemiei, însă, odată cu ridicarea restricțiilor, jucătorii...