Șapte din zece români, atrași de edițiile limitate de produse lansate cu ocazia Crăciunului

Șapte din zece români sunt atrași de diferitele ediții limitate de produse lansate cu ocazia Crăciunului, conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research. Interesul este mai pronunțat în rândul femeilor (78% comparativ cu 64% în cazul bărbaților) și în rândul persoanelor cu copii (74% comparativ cu 66% în cazul celor fără copii). produse editie limitata Craciun studiu Reveal Marketing Research

În ceea ce privește cele mai populare categorii de produse cu tematică de Crăciun, în topul preferințelor se regăsesc alimentele (79%), băuturile (56%) și cosmeticele (39%). De asemenea, 52% dintre români declară că achiziționează des sau foarte des produse tematice în perioada Sărbătorilor de iarnă.

Principalele motive datorită cărora edițiile speciale de Crăciun sunt la atât de mare căutare sunt legate de emoția Crăciunului (45%) și de aromele sau gusturile specifice sezonului (29%). Printre cele mai asociate arome de Crăciun se numără portocala (49%) și scorțișoara (35%).

Și aspectul vizual joacă un rol semnificativ în deciziile de cumpărare în perioada sărbătorilor, 81% dintre români considerând ambalajele festive importante sau foarte importante. Interesul este și mai pronunțat în rândul persoanelor cu venituri mari de peste 6.000 lei (88%).

„Aceste date reflectă puterea simbolică a sărbătorilor în modelarea comportamentului de consum. Edițiile limitate de Crăciun nu sunt percepute doar ca produse, ci ca experiențe emoționale ce creează o legătură cu atmosfera festivă. Acest fenomen subliniază nevoia de apartenență și de ritualizare în consum”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Șase din zece români consideră mai atrăgătoare mărcile care lansează ediții limitate de Crăciun

64% dintre români declară că au cumpărat cel puțin un produs doar pentru că făcea parte dintr-o ediție limitată de Crăciun, chiar dacă nu îl consumau în mod obișnuit. Această tendință este mai accentuată în rândul generației tinere cu vârste cuprinse între 18-44 de ani (74%) care caută să recreeze atmosfera festivă în propriile experiențe de consum.

61% consideră mai atrăgătoare brandurile care lansează ediții limitate de Crăciun, în special femeile (66% față de 55% dintre bărbați) și persoanele cu venituri de peste 6.000 RON (71%). În plus, 53% dintre români consideră că utilizarea produselor tematice de Crăciun contribuie la îmbunătățirea imaginii unui brand, iar 40% declară că rămân fideli anumitor branduri care lansează anual produse tematice în perioada Sărbătorilor. În ceea ce privește încrederea în calitatea produselor, unu din doi români sunt de părere că edițiile limitate tematice mențin aceleași standarde de calitate ca produsele de bază ale brandurilor.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 20.11-26.11.2024 pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Doar trei din zece români sunt optimiști și cred că îi așteaptă o viață mai bună în acest an, arată datele celui mai nou studiu realizat...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Cumpărăturile pentru Crăciun, între emoție și chibzuință
Cumpărăturile pentru Crăciun, între emoție și chibzuință
Scumpirile din ultimul an au redus semnificativ încrederea consumatorilor, iar efectul imediat a fost raționalizarea cheltuielilor. Prețul devine...
NielsenIQ: Cumpărăturile de Crăciun, sub povara prețurilor crescute
NielsenIQ: Cumpărăturile de Crăciun, sub povara prețurilor crescute
Două noi sondaje NielsenIQ arată impactul puternic al inflației asupra consumatorilor europeni, dar și faptul că aceștia vor încerca să își...