Româncele, pe ultimul loc la îngrijirea pielii

România se situează pe ultimul loc în regiune în ceea ce priveşte folosirea produselor de îngrijire a pielii, doar una din trei gospodării din România achiziţionând o cremă de faţă sau de corp în decursul unui an, potrivit studiului GfK Panel de Gospodării care monitorizează cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum.Româncele, pe ultimul loc la îngrijirea pielii

Astfel, doar 32% dintre gospodăriile din țara noastră au achiziționat o cremă de față cel puțin o dată într-un an și 35% dintre ele cremă sau loțiune pentru corp.

Primele poziţii în topul ţărilor cu cel mai mare grad de utilizare al produselor sunt ocupate de Cehia şi Austria, unde mai mult de jumătate dintre familii au cumpărat creme de faţă şi şapte din zece, respectiv şase din zece gospodării au achiziţionat loţiuni pentur corp.

La polul opus în clasament se regăseşte Serbia, care stă mai slab ca România la capitolul îngrijire a feței, dar mai bine atunci când vine vorba despre îngrijirea corpului - jumătate dintre gospodării apelând la produse specializate.

1 din 10 românce consideră că e important să-şi îngrijească pielea

În topul priorităților pentru femeile din țara noastră, îngrijirea pielii se află pe ultimul loc, potrivit unul studiu realizat de GfK pentru a înţelege ce înseamnă pentru românce îngrijirea personală și care le sunt motivațiile atunci când iau decizii legate de acest aspect. Lista preocupărilor cărora acestea le dedică cel mai mult timp și energie cuprinde îndeplinirea treburilor casnice, a nevoilor copiilor și ale soțului, serviciul sau educația personală.

“Româncele jonglează printre multele responsabilități pe care le au, îngrijirea pielii nefiind în mod clar una dintre priorități. Numai 10% consideră că este foarte important să aibă grijă de pielea lor. De asemenea, un alt motiv esențial pentru care acestea nu folosesc produse de îngrijire este lipsa conștientizării importanței prevenirii efectelor îmbătrânirii asupra pielii”, afirmă Mădălina Cârstea, Custom Research & Strategy Director GfK România.

În plus, femeile consideră că arată îngrijit în ochii celorlalți dacă sunt curate (majoritatea dintre ele declară că folosesc șampon și săpun) și dacă aplică pe pielea lor produse care au un efect vizibil asupra celorlalți, cum este machiajul. De aceea, ele declară că folosesc mai mult rujul decât o cremă sau o loțiune de corp.

Studiul GfK Panel de gospodării are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea cumpărăturilor casnice din România pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Metoda de colectare a datelor este una inovatoare, prin scanarea codurilor de bare ale bunurilor de larg consum.

Studiul Omnibus a fost realizat în luna martie de GfK România pe un eşantion reprezentativ de 544 de femei din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față.

Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Mircea Moga, Mega Image: „Clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează”
Mircea Moga, Mega Image: „Clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează”
Pentru Mega Image, adaptabilitatea este cuvântul-cheie dacă vorbim despre anul 2022. Retailerul vrea să-și păstreze ritmul de dezvoltare și...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Un nou magazin Gerovital în București
Un nou magazin Gerovital în București
Producătorul de cosmetice Farmec a inaugurat un nou magazin în Capitală. Magazinul Gerovital din cadrul centrului comercial Cocor este o relocare...