Integrarea preparatelor vegane și raw vegane în alimentația românilor, tot mai populară

Comportamentele românilor tind să se îndrepte către o mai mare integrare a preparatelor vegane și raw vegane în alimentația de zi cu zi. 52% dintre rezidenții din mediul urban mare declară că obișnuiesc să consume preparate vegane sau raw vegane, arată datele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Rawdia. Procentul celor care consumă astfel de alimente scade însă în rândul tinerilor de până în 24 de ani (35%). Integrarea preparatelor vegane și raw vegane în alimentația românilor, tot mai populară

În ceea ce privește frecvența, cei mai mulți obișnuiesc să consume produse vegane de câteva ori pe săptămână (28%) sau o dată pe săptămână (24%). Persoanele mature peste 55 ani consumă într-o mai mare măsură astfel de preparate de câteva ori pe săptămână, aceasta fiind și categoria de vârstă cea mai înclinată să postească (46% vs 37% total eșantion).

În aceeași ordine de idei, un procent de 10% dintre respondenți consumă zilnic, în special cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani (16%), iar generația Z (18-24 ani) se diferențiază ca fiind categoria de vârstă care consumă cel mai rar produse vegane sau raw vegane, 54% dintre aceștia declarând că le consumă mai rar de o dată pe săptămână (vs 37% total eșantion).

Referitor la metodele de achiziționare a preparatelor vegane și raw-vegane, 42% dintre cei chestionați preferă locațiile care oferă produse doar prin livrare la comandă, 36% preferă să achiziționeze ingrediente vegane și să gătească acasă, iar 25% aleg restaurantele convenționale ce au în ofertă o gamă variată de astfel de produse.

Cele mai atente persoane la buget sunt categoriile de vârstă extreme, atât tinerii între 18-24 ani (54%) cât și persoanele mature de peste 55 ani (59%) preferând într-o măsură semnificativ mai mare să își pregătească singuri preparatele vegane acasă (vs 36% total eșantion).


Citește și Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format


Măsurând atitudinile față de acest tip de preparate pe un orizont de timp mai îndepărtat, observăm că 36% dintre respondenți menționează că obișnuiesc să consume și că vor consuma preparate vegane în aceeași măsură ca până acum, cei mai hotărâți în a-și menține actualul stil de viață fiind persoanele între 35-44 ani (42%).

Dacă ne îndreptăm atenția către modul în care cei care obișnuiesc să consume preparate vegane sau raw vegane se raportează la alimentație, se poate observa un interes crescut față de efectele pozitive ale unei diete sănătoase asupra organismului. Astfel, 39% declară că preferă să consume preparate vegane sau raw vegane pentru că au ales o alimentație sănătoasă ca stil de viață.

Alte aspecte cum ar fi pierderea în greutate, ținerea posturilor sau dezacordul cu practicile și metodele care stau la baza obținerii cărnii înregistrează scoruri mai mici, de 37%. Măsurând diferite comportamente ale consumatorilor, aflăm că 36% dintre cei care obișnuiesc să consume preparate vegane sau raw vegane preferă să consume astfel de alimente în stare crudă sau pregătite cu un minim de tratament termic.

Metodologie:Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în ianuarie 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban mare. Mărimea eșantionului a fost de 1.000 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.

Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din...
Comenzile de mâncare vegană, în creștere în cadrul Glovo
Comenzile de mâncare vegană, în creștere în cadrul Glovo
România se situează pe locul al doilea la nivel global în ceea ce privește consumul produselor vegane, din cele 25 de țări în care operează...
Müller lansează gama de băuturi Müller Vegan
Müller lansează gama de băuturi Müller Vegan
Müller România inovează categoria băuturilor vegane și lansează gama Müller Vegan. Oferind consumatorilor produse de calitate și cu gust...
Veganismul, un stil de viață sănătos, dar costisitor
Veganismul, un stil de viață sănătos, dar costisitor
Fără carne, proteină vegetală, stil de viață sănătos – pe scurt, așa descriu consumatorii români „veganismul”. Deși acest tip de...