Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format
Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail a deschis primul său magazin pe formatul de discount, intrând în competiție cu Lidl și Penny. Decizia retailerului de a intra pe acest canal de vânzare vine în contexul în care segmentul de discount a câștigat tot mai mult teren în ultima perioadă, iar în contextul inflaționist este estimat un trend ascendent pe acest format și în perioada următoare.
Prima locație Auchan Discount a fost inaugurată în Ploiești, în locul hypermarketului pe care retailerul francez îl opera în această localitate. Pe lista deschiderilor urmează și o locație în Timișoara, hypermarketul pe care Auchan îl opera urmând să fie remodelat pe noul format.
Noul concept Auchan Discount răspunde tuturor puterilor de cumpărare, oferind consumatorilor un sortiment variat format din 60% produse alimentare și 40% nealimentare, cu un important accent pus pe articole marca Auchan, la cel mai bun raport calitate-preț, produse fabricate în România și nu numai. Astfel, aproximativ o treime din gama magazinului este reprezentată de produse marca Auchan și mărci exclusive.
Pentru a oferi prețuri și avantaje și mai bune consumatorilor, cele două magazine în concept Auchan Discount fac economii importante de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport. De asemenea, sunt reduse investițiile în decorațiuni și publicitate, iar produsele sunt aprovizionate și manipulate, pe cât posibil, la palet și bax, fiind utilizat un mobilier adaptat.
Mai mult, gamele de produse sunt atent selecționate, consumabilele și ambalajele sunt diminuate, iar spațiile de depozitare reduse. Nu în ultimul rând, capacitatea retailerului de a negocia achiziția de cantități mari ajută la obținerea unor prețuri și mai bune în cadrul rețelei.
„Dezvoltarea acestui concept, de hiper-discount, caracterizat prin prețurile mici și avantajele pe care le aduce consumatorilor, subliniază și mai mult misiunea noastră de a proteja puterea de cumpărare a clienților, cu atât mai mult în această perioadă de inflație pe care o traversăm. Auchan Discount, pe care l-am introdus în cele două magazine remodelate, păstrează elementele de experiență client, primirea și servirea clienților, serviciile, precum și orientarea către un comerț sustenabil, fiind totodată un concept de magazin foarte exigent la nivel de costuri, iar economiile realizate sunt reinvestite în eforturile de a susține nivelul de prețuri promis”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.
În cele două hypermarketuri de tip Auchan Discount, clienții vor regăsi și o sortimentație bogată de produse românești, inclusiv dintre cele peste 40 de filierele naționale Auchan. În magazinele Auchan, gama alimentară este formată în proporție de peste 90% din produse de la companii românești, iar peste 85% dintre furnizorii companiei sunt români, printre aceștia numărându-se inclusiv 100 de producători ultralocali. În ceea ce privește produsele marcă proprie Auchan, numărul acestora se ridică la peste 1.200 de articole, din care cele mai multe, peste 700 sunt realizate în România, de producători români.
Cu ce schimbări vine noul concept Auchan Discount
Noul concept Auchan Discount păstrează aleile largi, oferă un parcurs rapid clienților, o semnalizare vizibilă a categoriilor și un număr mare de case de marcat (19 case în Ploiești, respectiv 22 în magazinul din Timișoara) cu servicii de scanare și încasare asigurate de casierii Auchan, cât și case care pot fi operate în regim self check-out.
Suprafața de vânzare a magazinului rămâne identică în urma remodelării, în schimb, pentru a eficientiza costurile și pentru a ușura parcursul de cumpărături, structura raioanelor a fost modificată, iar anumite categorii de produse sunt amenajate la nivel de palet.
În plus, clienții Auchan Discount pot face cumpărături și pe auchan.ro, iar acestea pot fi ridicate din magazin prin serviciul Click&Collect ori din parcarea magazinului, de la Auchan Drive. Gama de servicii este completată, în baza cardului de fidelitate MyCLUB Auchan, de serviciul gratuit de închiriere unelte pentru casă și grădină, precum și de cele de colectare a uleiului alimentar uzat, pet, aluminiu și sticlă.
În cadrul Auchan Discount, clienții beneficiază permanent de 5% bani înapoi ca bonus pe cardul de fidelitate MyCLUB Auchan la peste 3000 de produse Auchan și mărci exclusive, precum Cosmia, Actuel, Qilive, Selecline, OneTwoFun, InEXTENSO sau Airport. Pentru celelalte mărci din gamele de produse proaspete, băcănie, îngrijire personală și a casei, produse pentru bebeluși, clienții au reducere de 3% pe loc la fiecare 3 produse achiziționate, până la data de 30 aprilie.
Auchan România are în portofoliu 344 de magazine, cuprinzând 31 de hypermarketuri, 2 magazine discount, 6 supermarketuri și 305 magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 290 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2021 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan este unul dintre cei mai importanți retaileri prezenți pe piața din România.