Dulciurile și fructele, în topul listei de cadouri pentru Moș Nicolae
Lista de cadouri de Moș Nicolae seamănă cu cea de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile (72,5%), jucăriile (45,3%) şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (40,3%). La aceasta, se mai adaugă şi fructele, cosmeticele/parfumurile sau cărţile, arată un studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center.
Au mai fost menţionate şi cadouri precum bijuterii, electrice/electronice/electrocasnice, smartphone/tabletă sau excursii/călătorii. Trebuie precizat faptul că, acolo unde moșul nu are inspirație, aduce și bani (4,4%), mai arată studiul.
Suma medie de bani alocată pentru cadourile generate de această sărbătoare este de 340 lei, în uşoară creştere comparativ cu cea de anul trecut (318 lei). Pe de altă parte, s-ar putea spune că, deşi în oraşele mici intenţia de cumpărare este mai mare, suma medie “rezervată” cadourilor este mai mică decât în oraşele cu peste 100.000 de locuitori.
De altfel, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (44,0%).
Studiul Mednet Marketing Research Center a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.