Mednet Research: Bugetul pentru masa de sărbători, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani

Întrebați cum petrec sărbătorile de iarnă și ce cheltuieli vor face cu această ocazie, consumatorii români au subliniat prin răspunsurile lor nu doar pesimismul privind evoluția pandemiei, cât și nevoia de a fi mai atenți cu bugetul personal din cauza incertitudinilor privind locul de muncă. Mednet Research: Bugetul pentru masa de sărbători, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani

Studiul anual realizat de Mednet Research în preajma sărbătorilor arată că, în acest an, suma medie cheltuită pe alimente este cea mai mică din ultimii trei ani. Este vorba despre o sumă medie de 692 de lei față de 788 de lei în 2019 și 766 în 2018.

Numai comparat cu nivelul din 2019, bugetul pentru masa de sărbători a fost redus cu 96 de lei. 31% dintre cei chestionați vor aloca un buget între 200 și 400 de lei pentru produsele alimentare destinate sărbătorilor, în timp ce 24% vor cheltui între 400 și 600 lei, iar 21% între 600 și 1.000 lei.

Chiar dacă datele studiului arată că în ultimele trei luni ale anului a scăzut numărul celor care se declară pesimiști (de la 27% la 21%) și a crescut numărul celor care se declară mai degrabă realiști (de la 34% la 38%), consumatorii români rămân precauți și preferă să limiteze cheltuielile din moment ce între factorii majori de îngrijorare, siguranța financiară ocupă locul trei (51%), după pandemie (65%) și siguranța și sănătatea familiei (62%)

Nu doar bugetul pentru alimente a fost restrâns, ci și cel pentru cadouri. Ponderea celor care declară că vor face cadouri de sărbători în acest an a scăzut la 87%, față de 94% anul trecut. Iar suma medie alocată anul acesta pentru cadouri este de 614 lei, similară celei din 2017 (610 lei), dar mai mică decât în 2019 și 2018 (650 de lei, respectiv 628 de lei). Totodată, stabilitatea locului de muncă este un motiv major de îngrijorare pentru 45% dintre cei chestionați de Mednet.

Studiul companiei de cercetare Mednet Research privind cumpărăturile de Crăciun a fost realizat pe un eșantion de 800 de respondenți, reprezentativ la nivel urban pentru persoanele de peste 18 ani. Metoda de culegere a datelor a fost chestionarul on line, iar marja de eroare a fost de +/- 3,3%.

 

Percepția românilor asupra propriei bunăstări
Percepția românilor asupra propriei bunăstări
În ciuda contextului economic marcat de inflație, ponderea celor care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de propriul nivel de trai a...
Angajații români alocă în 2022 un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile de sărbători
Angajații români alocă în 2022 un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile de sărbători
Inflația afectează planurile și bugetele românilor pentru cadourile de sărbători. Prin urmare angajații români alocă un buget cu 40% mai...
Peste jumătate din bugetul alocat Sărbătorilor merge spre alimente
Peste jumătate din bugetul alocat Sărbătorilor merge spre alimente
Bugetul mediu pentru Sărbătorile de iarnă din acest an este, în cazul românilor, de 1.315 lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de...
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
În topul categoriilor de produse pe care românii le vor cumpăra pentru sărbătorile de iarnă se află mâncarea/ alimentele de bază (97%),...