Studiu: Românii își planifică tot mai atent cumpărăturile, compară prețuri și urmăresc reducerile

Patru din zece români caută și urmăresc promoțiile direct prin intermediul aplicațiilor sau site-urilor care au cataloage digitale, arată un studiu realizat de iSense Solutions pentru Shopfully România. În plus, 39% dintre respondenți consultă cataloagele digitale disponibile în platformele magazinelor, confirmând faptul că mediul digital a devenit principalul punct de informare înainte de cumpărare. ecommerce & digital plati online digitale

Studiul arată și că majoritatea consumatorilor folosesc atât cataloagele tipărite, cât și versiunile digitale. Totuși, cataloagele digitale sunt accesate cel mai frecvent, ceea ce confirmă că acestea devin un canal important de comunicare, fidelizare și interacțiune cu clienții.

„Acest comportament arată că românii sunt tot mai atenți la modul în care își planifică achizițiile și își gestionează bugetul, iar mediul digital devine principalul punct de contact între consumatori și retaileri. Platformele agregatoare de oferte și cataloage digitale, nu sunt doar instrumente de informare, ci și modalități prin care consumatorii compară prețuri, urmăresc reduceri și decid de unde cumpără. Pentru retaileri, aceste rezultate confirmă importanța menținerii unei prezențe digitale active și actualizate, cu oferte clare, ușor de accesat și personalizate în funcție de interesele utilizatorilor”, a declarat Cătălin Pațachia, Country Manager Shopfully.

Studiul evidențiază că românii își planifică tot mai atent cumpărăturile, compară prețuri, urmăresc reduceri și folosesc mediul online pentru a lua decizii inspirate de cumpărare. Digitalul devine astfel nu doar locul unde găsesc oferte, ci și spațiul unde decid de unde, când și ce cumpără. În același timp, persoanele cu vârste între 35 și 44 de ani preferă cataloagele digitale, în timp ce publicul mai în vârstă este predispus să consulte cataloagele tipărite. De asemenea, femeile sunt cele care urmăresc cel mai des promoțiile, multe dintre ele verificând ofertele săptămânal.

Având în vedere importanța crescândă a promoțiilor în deciziile de cumpărare și faptul că mulți consumatori utilizează în mod activ canalele digitale și continuă să consulte cataloagele înainte de a cumpăra, Shopfully se poziționează ca un partener valoros pentru retaileri și branduri. Platformele și aplicațiile Shopfully ajută la reducerea decalajului dintre consumatorii care caută oferte și retailerii care doresc să furnizeze informații relevante la momentul potrivit și în locul potrivit.

Prin tehnologiile folosite și prin înțelegerea comportamentului de cumpărare, Shopfully sprijină retailerii în a face promoțiile mai vizibile în mediul digital, unde încep cele mai multe decizii de cumpărare. First party data permite targetări adecvate, iar conținutul adaptat intereselor utilizatorilor permit retailerilor să ajungă la publicul țintă în mod mai eficient, completând canalele tradiționale de comunicare și îmbunătățind comunicarea. Compania gestionează una dintre cele mai mari rețele de shopperi și acționează ca un conector strategic între branduri și consumatori. Oferă acces la informații comportamentale care ajută retailerii să planifice mai bine campaniile promoționale și să construiască un dialog mai informat și mai relevant cu publicul lor.

Shopfully este liderul european în soluții Drive to Store, ajutând retailerii și brandurile să transforme căutările online în shopping. Activează în 25 de țări și are o echipă de peste 1500 de specialiști. Compania colaborează cu peste 500 de retaileri și branduri, ajungând la peste 400 de milioane de consumatori la nivel global printr-o rețea extinsă de parteneri media, platforme digitale și soluții tehnologice inovatoare, inclusiv propria platformă de marketing hyperlocal bazată pe inteligență artificială.

Plata online cu cardul, cea mai utilizată metodă de plată în România în 2024. Detalii pe revistaprogresiv.ro
ARMO: Retailerii locali nu pot concura cu platformele din afara UE fără măsuri ferme de echitate
România are potențialul de a fi lider regional în comerțul electronic, consideră reprezentanții Asociației Române a Magazinelor Online....
freshful
Freshful by eMAG, peste 3,5 milioane de comenzi livrate în patru ani de activitate
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, aniversează patru ani de activitate, timp în care a livrat peste 3,4 milioane de...
SQB Robotics rescrie regulile comerțului de proximitate cu o soluție de robotică. Detalii pe revistaprogresiv.ro
SQB Robotics rescrie regulile comerțului de proximitate cu o soluție de robotică
SQB Robotics, o companie early-stage fondată de Alexandra Boroș și Victor Tanvuia, a dezvoltat o soluție de robotică cu ajutorul căreia...
Cargus: Trei din patru români plătesc frecvent cu cardul. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Cargus: Trei din patru români plătesc frecvent cu cardul
Românii sunt obișnuiți și folosesc frecvent plățile electronice, dar când fac cumpărături online cu plată ramburs, la livrare, opțiunea...