Studiu: Peste un sfert dintre români au redus semnificativ cheltuielile online

Radiografia eCommerce 2025 realizată de către easySales arată că creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre români să își reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat. Studiu: Peste un sfert dintre români au redus semnificativ cheltuielile online. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Doar un sfert dintre români afirmă că nu și-au modificat obiceiurile de consum online, potrivit studiului realizat de easySales în perioada 16 – 30 iulie 2025, pe un eșantion de 1.036 de respondenți, respectând structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România.

„Moda și bijuteriile (31%) și electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esențialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri”, declară Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.

Întrebați cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre respondenți afirmă că nivelul este cuprins între 101 și 250 de lei. Un sfert cheltuie online, lunar, mai puțin cu între 251 și 500 de lei. Un procent notabil este cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.

easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma  a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, ​​listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducerea automată.

Plata online cu cardul, cea mai utilizată metodă de plată în România în 2024. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Plata online cu cardul, cea mai utilizată metodă de plată în România în 2024
Plata online cu cardul rămâne cea mai utilizată metodă de plată în România, cu aproape 70% utilizare săptămânală la finalul anului 2024,...
Freshful by eMAG a livrat în timpul verii cu 60% mai mulți pepeni decât anul trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Freshful by eMAG a livrat în timpul verii cu 60% mai mulți pepeni decât anul trecut
De la începutul verii, românii au ales confortul livrării la domiciliu pentru cumpărăturile de alimente proaspete sau congelate, evitând...
Ionut Corniciu IPP Holding, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
IPP Holding, creștere de 16% a cifrei de afaceri de 2024
IPP Holding, companie antreprenorială care activează în domeniul serviciilor de retail marketing, a înregistrat în anul 2024 o cifră de afaceri...
PayPoint România: peste 9 milioane de tranzacţii lunare prin rețea. Detalii pe revistaprogresiv.ro
PayPoint România: peste 9 milioane de tranzacţii lunare prin rețea
Rețeaua de terminale de plată asistate POS a PayPoint România a crescut cu aproape 40% în ultimii patru ani, ajungând la peste 26.000 de...
aimup agency cover 002
SEOmonitor și Upswing lansează aimup.agency, agenție de SEO Content AI-first 
SEOmonitor, platforma românească de rank tracking folosită de agenții de SEO din întreaga lume, și Upswing, agenție de Organic Digital...
Path lansează TrendPulse, un instrument de monitorizare în timp real a intereselor consumatorilor. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Path lansează TrendPulse, un instrument de monitorizare în timp real a intereselor consumatorilor
Path, divizia Lowe Group specializată în analiza datelor și generarea insight-urilor de consumator, anunță lansarea TrendPulse, un nou...