Studiu: Peste un sfert dintre români au redus semnificativ cheltuielile online
Radiografia eCommerce 2025 realizată de către easySales arată că creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre români să își reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat. 
Doar un sfert dintre români afirmă că nu și-au modificat obiceiurile de consum online, potrivit studiului realizat de easySales în perioada 16 – 30 iulie 2025, pe un eșantion de 1.036 de respondenți, respectând structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România.
„Moda și bijuteriile (31%) și electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esențialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri”, declară Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.
Întrebați cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre respondenți afirmă că nivelul este cuprins între 101 și 250 de lei. Un sfert cheltuie online, lunar, mai puțin cu între 251 și 500 de lei. Un procent notabil este cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.
easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducerea automată.








