România, cea mai scăzută pondere din UE a companiilor care utilizează tehnologii AI

Doar 5,2% dintre companiile din România cu cel puţin zece angajaţi au utilizat în 2025 tehnologii bazate pe Inteligenţa Artificială pentru derularea afacerilor, în timp ce media la nivelul Uniunii Europene este de 20%, arată datele Eurostat. România, cea mai scăzută pondere din UE a companiilor care utilizează tehnologii AI. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Utilizarea tehnologiilor AI de către firmele din UE a crescut cu 6,5% în 2025 comparativ cu 2024, când la nivelul UE 13,5% dintre firmele cu cel puţin zece angajaţi au utilizat tehnologii AI. Datele pentru 2021 (7,7%) şi 2023 (8,1%) arată că utilizarea tehnologiilor AI devine din ce în ce mai populară în rândul firmelor din UE.

În 2025, cea mai mare pondere a firmelor care utilizează tehnologii AI se înregistrează în Danemarca (42%), Finlanda (37,8%) şi Suedia (35%). La polul opus sunt România (5,2%), Polonia (8,4%) şi Bulgaria (8,5%).

Aproape toate ţările UE au înregistrat o îmbunătăţire a ponderii companiilor care utilizează tehnologii AI în 2025 comparativ cu 2024. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Danemarca (14,5%), urmată de Finlanda (13,5%) şi Lituania (12,5%).

Cel mai frecvent tip de utilizare a tehnologiei AI de către întreprinderile din UE a fost analiza limbajului scris (11,8%). Aceasta a fost urmată de utilizarea AI pentru generarea de imagini, videoclipuri, sunet/audio (9,5%), limbaj scris sau vorbit (8,8%) şi pentru convertirea limbajului vorbit în format lizibil de maşină (7,2%). Comparativ cu 2024, analiza limbajului scris (4,9%) și generarea de limbaj scris sau vorbit (3,4%) au crescut cel mai mult în 2025.

Carrefour
Carrefour lansează în aplicația mobilă un review anual de cumpărături al fiecărui utilizator
Membrii programului de loialitate Act for Good, din aplicația mobilă Carrefour, se pot bucura de o nouă funcționalitate. „Story Year in Review...
MerchantPro și NETOPIA Payments lansează AI Checkout cu One Click Payment. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
MerchantPro și NETOPIA Payments lansează AI Checkout cu One Click Payment
MerchantPro, platforma SaaS de eCommerce folosită de peste 2.000 de magazine online din România, anunță lansarea soluției AI Checkout cu One...
Packeta: Volumul comenzilor procesate a depășit cu peste 70% nivelul atins anul trecut. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Packeta: Volumul comenzilor procesate a depășit cu peste 70% nivelul atins anul trecut
Perioada de maximă încărcare în eCommerce a început anul acesta mai devreme, arată cea mai recentă analiză Packeta România, platformă...
24 de ani de eMAG: peste 64.000 de antreprenori conectați cu șapte milioane de cumpărători. Detalii pe revistaprogresiv.ro
24 de ani de eMAG: peste 64.000 de antreprenori conectați cu șapte milioane de cumpărători
Unul din doi cumpărători care comandă online în România, Bulgaria și Ungaria este client eMAG, iar platforma a devenit un accelerator digital...
Danubius Exim lansează serviciul de retragere numerar prin ProxiCash. citeste mai mult pe revistaprogresiv.ro
Danubius Exim lansează serviciul de retragere numerar prin ProxiCash
Danubius Exim, companie românească cu peste 30 de ani de inovație în tehnologii fiscale și de plată, lansează un serviciu care permite...
Sezamo lansează campania de Crăciun cu o selecție de peste 40 de calendare Advent. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Sezamo lansează campania de Crăciun cu o selecție de peste 40 de calendare Advent
Supermarketul online Sezamo anunță introducerea în sortiment a peste 40 de tipuri de calendare Advent, parte din colecția specială de Crăciun....