Munch, o nouă aplicație de reducere a risipei alimentare, intră în România
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, anunță intrarea pe piața din România, după finalizarea rundei de finanțare Serie A, marcând un moment crucial în misiunea sa de a combate risipa de alimente și de a se extinde în regiune. Munch urmează să se lanseze în România în primăvara acestui an.
Munch își începe cea mai mare extindere până în prezent în România unde, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual. Această extindere marchează un pas important pentru Munch și reprezintă și o oportunitate de a avea un impact semnificativ în regiune. În România, Munch va opera sub coordonarea unei echipe locale, aflată în continuă dezvoltare. Pozițiile disponibile sunt comunicate pe site-ul companiei.
„Această finanțare ne permite să ne stabilim o prezență solidă în România, începând cu București, iar apoi în celelalte orașe ale țării. Suntem foarte încântați că vom dezvolta conceptul Munch într-o țară recunoscută pentru mâncarea sa delicioasă și pentru ospitalitate. Căutăm persoane pasionate care doresc să aibă un impact real pentru a ne însoți în misiunea noastră de a combate risipa de alimente”, a declarat Bence Zwecker, CEO Munch.
Rundă semnificativă de finanțare a fost condusă de Piton Capital, cunoscută pentru investițiile sale strategice în inovatorii din industrie precum Auto1 Group, Betfair, Docplanner și Allegro. Runda a fost co-investită de FJ Labs, o firmă cu sediul în New York și o reputație globală în investițiile de piață. Sprijinul lor se combină cu participarea lui Christopher Muhr, co-fondator al Groupon și fost COO al unicornului german Auto1, și Kai Hansen, co-fondator al Lieferando, un startup de livrare mâncare de frunte în Europa și în prezent membru al consiliului de administrație al Booksy. De asemenea, au participat investitori existenți precum Fiedler Capital, Silicon Gardens, Márton Szőke, Péter Záborszky, STRT Holding și László Czirják.
Cu peste 1.500.000 de descărcări și peste 3000 de parteneri în Ungaria, Cehia și Slovacia, Munch s-a impus deja drept lider în aceste țări. În perioada aprilie și septembrie 2023, compania a crescut de aproape șapte ori față de aceeași perioadă a anului anterior, demonstrându-și atractivitatea tot mai mare atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, în urma tendințelor globale care se concentrează pe durabilitate și în fața inflației în creștere.
„Planul nostru este să ne extindem și mai mult raza de acțiune în întreaga regiune CEE și SEE, cu țări precum Croația, Slovenia, Grecia, Bulgaria și Serbia următoarele pe lista noastră.”, a adăugat Bence Zwecker, CEO Munch.
Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu o misiune comună de a combate risipa de alimente prin tehnologie. Viziunea lor a fost să introducă o abordare sustenabilă în industria alimentară, de care să beneficieze atât proprietarii de afaceri, cât și consumatorii. Restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile folosesc platforma Munch pentru a-și vinde alimentele de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse.
În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, și împreună acum se laudă cu peste 3.000 de parteneri și mai mult de 1,5 milioane de descărcări de aplicații în trei țări. Până în prezent, Munch a salvat în total peste 1,5 milioane de pachete de alimente în Ungaria și Cehia.