ARMO: Comerțul electronic din România atinge 3,5% din PIB și intră în Top 10 UE

Comerțul electronic din România este așteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-și poziția în Top 10 state membre UE ca E-GDP, potrivit raportului European E-Commerce 2025. România ocupă locul 9 la nivel european și locul 3 în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia. ARMO: Comerțul electronic din România atinge 3,5% din PIB și intră în Top 10 UE. Detalii pe revistaprogresiv.ro

„Suntem în Top 10 și avem șansa să valorificăm acest potențial prin sprijinirea digitalizării IMM-urilor și prin asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru magazinele românești”, a declarat Cristi Movilă, Președinte ARMO.

Potrivit raportului pe 2025, comerțul online din România generează un impact economic extins, stimulând dezvoltarea serviciilor de curierat și poștă, a software-ului, publicității digitale și chiar a producției locale de bunuri.

„Comerțul online nu mai este doar conveniență pentru consumatori, ci un motor real de creștere economică și fiscală, care conectează România la Piața Unică europeană”, a adăugat Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO.

Pe lista provocărilor și oportunităților pentru 2025 se regăsesc digitalizarea IMM-urilor – doar 12% dintre IMM-urile românești vând online, sub media europeană, fiind necesare programe dedicate; condiții echitabile de piață – comerțul extracomunitar pune presiune asupra retailerilor români (ARMO susține reforma Codului Vamal al UE și aplicarea principiului level playing field); tehnologii emergente – AI este deja folosită pentru conținut, suport clienți și prognoză de stocuri; logistică verde și sustenabilitate – oportunități de dezvoltare a rețelelor de lockere, flote electrice și integrarea mecanismelor SGR în comerțul online.

La nivel european, principalele tendințe confirmate de studiu sunt: sprijinirea IMM-urilor în transformarea digitală, reguli echitabile pentru toți jucătorii, investiții în logistică verde și simplificarea administrativă (facturare electronică, raportări integrate).

European E-Commerce Report 2025 este realizat de Ecommerce Europe și EuroCommerce, pe baza contribuțiilor a peste 25 de asociații naționale de e-commerce, inclusiv ARMO.

Studiu: Peste un sfert dintre români au redus semnificativ cheltuielile online. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Studiu: Peste un sfert dintre români au redus semnificativ cheltuielile online
Radiografia eCommerce 2025 realizată de către easySales arată că creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre români să își...
Plata online cu cardul, cea mai utilizată metodă de plată în România în 2024. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Plata online cu cardul, cea mai utilizată metodă de plată în România în 2024
Plata online cu cardul rămâne cea mai utilizată metodă de plată în România, cu aproape 70% utilizare săptămânală la finalul anului 2024,...
Freshful by eMAG a livrat în timpul verii cu 60% mai mulți pepeni decât anul trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Freshful by eMAG a livrat în timpul verii cu 60% mai mulți pepeni decât anul trecut
De la începutul verii, românii au ales confortul livrării la domiciliu pentru cumpărăturile de alimente proaspete sau congelate, evitând...
Ionut Corniciu IPP Holding, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
IPP Holding, creștere de 16% a cifrei de afaceri de 2024
IPP Holding, companie antreprenorială care activează în domeniul serviciilor de retail marketing, a înregistrat în anul 2024 o cifră de afaceri...