Schimbare de lider pe piața locală de retail
La zece ani de la intrarea pe piața din România, discounterul german Lidl a devenit liderul pieței locale de retail, devansând Kaufland. Astfel, Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 32% față de 2019. Prin comparație, Kaufland a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 12,83 de miliarde de lei, bifând un plus de 7,4% prin comparație cu anul precedent.
În ultimii ani, Lidl a avut performanțe foarte bune, având un ritm de creștere de trei ori mai mare decât media pieței. Ținta de a deveni liderul pieței locale de retail a fost atinsă mai repede decât își setase retailerul, obiectivul anunțat de Frank Wagner, CEO-ul Lidl România, fiind acela de a ocupa prima poziție în topul celor mai mari jucători din piață în 2021. Retailerul a fost ajutat însă de comportamentul de cumpărare schimbat de pandemie, discounterii fiind canalul cu cea mai bună evoluție anul trecut.
În ceea ce privește profitul, Kaufland a raportat un rezultat net de 970 de milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2019, având o rată de profitabilitate de 7,5%. De cealaltă parte, Lidl a încheiat anul trecut cu un rezultat net de 756 de milioane de lei, cu o rată de creștere de 54% față de 2019.
Lidl, parte a grupului german Schwarz, a intrat pe piața din România în 2011, prin preluarea discounterului Plus și de atunci a investit constant în expansiune, ajungând la finalul lui 2020 să dețină 290 de magazine la nivel național.