FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Schimbare de lider pe piața locală de retail

Schimbare de lider pe piața locală de retail

La zece ani de la intrarea pe piața din România, discounterul german Lidl a devenit liderul pieței locale de retail, devansând Kaufland. Astfel, Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 32% față de 2019. Prin comparație, Kaufland a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 12,83 de miliarde de lei, bifând un plus de 7,4% prin comparație cu anul precedent.

În ultimii ani, Lidl a avut performanțe foarte bune, având un ritm de creștere de trei ori mai mare decât media pieței. Ținta de a deveni liderul pieței locale de retail a fost atinsă mai repede decât își setase retailerul, obiectivul anunțat de Frank Wagner, CEO-ul Lidl România, fiind acela de a ocupa prima poziție în topul celor mai mari jucători din piață în 2021. Retailerul a fost ajutat însă de comportamentul de cumpărare schimbat de pandemie, discounterii fiind canalul cu cea mai bună evoluție anul trecut.

În ceea ce privește profitul, Kaufland a raportat un rezultat net de 970 de milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2019, având o rată de profitabilitate de 7,5%. De cealaltă parte, Lidl a încheiat anul trecut cu un rezultat net de 756 de milioane de lei, cu o rată de creștere de 54% față de 2019.

Lidl, parte a grupului german Schwarz, a intrat pe piața din România în 2011, prin preluarea discounterului Plus și de atunci a investit constant în expansiune, ajungând la finalul lui 2020 să dețină 290 de magazine la nivel național.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content