Retailerii internaționali mai pun 28 de magazine pe harta retailului din România
Jucătorii internaționali prezenți pe piața din România și-au continuat planurile de expansiune în luna februarie, fiind inaugurate 28 de magazine noi, cu zece magazine peste nivelul din luna ianuarie când au fost adăugate 18 unități comerciale pe harta retailului din România.
Cele mai multe deschideri au fost bifate de Auchan, care a deschis 13 magazine MyAuchan în județele Brașov, Constanța și Prahova. Retailul ajunge astfel la un total de 151 de magazine operate sub brandul MyAuchan, magazine dezvoltate în parteneriat cu Petrom OMV, dar și magazine de proximitate care poarta semnătura Auchan.
Pe locul al doilea la capitolul expansiune se află Profi care a inaugurat 6 unități comerciale noi. Dintre aceste, trei funcționează în formatul Loco, două în formatul City și una sub bannerul Super. Pentru acest an, Profi pregătește noi investiții, atât pentru expansiune, cât și pentru modernizarea unităților deja existente, bugetul fiind mai mare decât în 2021. Mai mult, retailerul mizează în acest an și pe cartea loializării, compania urmând să lanseze un proiect în acest sens, aflat momentan în faza de teste.
Investiții au fost și pe segmentul de discount, Lidl punând în ianuarie pe harta expansiunii trei noi locații, în județele Prahova, Argeș și București. În plus, Lidl a mai bifat o deschidere în Tecuci, însă aceasta înlocuiește o unitate situată la aceeași adresă, care a fost închisă în aprilie 2021, deoarece nu mai corespundea standardelor companiei în ceea ce privește sustenabilitatea și experiența pentru clienți.Odată cu aceste deschidere, retailerul ajunge să dețină magazine la nivel național. În plus, până în 2029 discounterul german și-a setat atingerea pragului de 600 de magazine.
Și Kaufland a continuat expansiunea la nivel local și a deschis două hypermarketuri în Iași și Teleorman, ajungân astfel la pragul de 150 de magazin în România, dintre care 18 sunt în București.
Pe lista retailerilor care și-au extins rețeaua de magazine în luna februarie se înscrie și Mega Image care a deschis un supermarket în Constanța și cinci magazine de proximitate în Cluj și Brașov.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).