Vodafone: crește interesul retailerilor pentru soluțiile IoT
Identificarea nevoilor clienților, înțelegerea comportamentului acestora la cumpărături, creșterea eficienței magazinelor, dar și a vânzărilor reprezintă o preocupare constantă în rândul retailerilor, drept urmare cresc investițiile în soluțiile tehnologice care oferă comercianților informații valoroase despre shopper, precum IoT.
Vodafone poartă discuții cu mai mulți retaileri pentru implementarea unor soluții IoT (Internet of Things) în magazinele acestora, precum și cu Mega Image pentru extinderea colaborării, după lansarea primului smart store din comerțul alimentar românesc.
„Suntem în acest moment în discuții pentru extinderea colaborării cu Mega Image, precum și cu alți retaileri. Această discuție cu partenerii noștri se poartă în două direcții: pe de o parte, este despre a afla nevoile pe care le au și obiectivele urmărite de aceștia, iar pe de altă parte, și acesta este unul dintre elementele importante ale acestui Internet of Things, este faptul că nu sunt numai platforme standardizate, ci diverse produse ale tehnologiei pe care le avem incorporate în aceste platforme de IoT și care pot fi la un moment dat personalizate în funcție de nevoile fiecărui retailer”, spune Mihnea Rădulescu, directorul Vodafone Business Unit.
Potrivit acestuia, „soluțiile pe care Vodafone le-a dezvoltat în zona de IoT pentru retail au mai multe elemente, nu există un singur lucru - precum măsurarea traficului de clienți și atât. Este vorba de preluarea clientului încă din parcare, înțelegerea fluxului de clienți, înțelegerea locurilor pe care le frecventează în magazin și furnizarea de date despre aglomerația din magazin. Se poate crea un management al serviciului față de client foarte bun”.
Soluțiile IoT vor fi adoptate de tot mai multe companii și nu doar de cele din zona de retail, ci și din alte industrii, precum agricultură, industria chimică sau sectorul health care, susțin reprezentații Vodafone.
Vodafone avea la începutul acestui an aproape 81 de milioane de conexiuni la nivel global, fiind lider în domeniul Internet of Things. În România, compania a implementat soluții IoT pentru companii din retail, energie și utilități, automobile, transport și logistică. Cel mai recent barometru IoT realizat de Vodafone arată că 60% dintre managerii companiilor care utilizează Internet of Things consideră că tehnologia a revoluționat deja industria în care activează sau o va face în următorii cinci ani.