Vodafone: crește interesul retailerilor pentru soluțiile IoT

Identificarea nevoilor clienților, înțelegerea comportamentului acestora la cumpărături, creșterea eficienței magazinelor, dar și a vânzărilor reprezintă o preocupare constantă în rândul retailerilor, drept urmare cresc investițiile în soluțiile tehnologice care oferă comercianților informații valoroase despre shopper, precum IoT. Vodafone: crește interesul retailerilor pentru soluțiile IoT

Vodafone poartă discuții cu mai mulți retaileri pentru implementarea unor soluții IoT (Internet of Things) în magazinele acestora, precum și cu Mega Image pentru extinderea colaborării, după lansarea primului smart store din comerțul alimentar românesc. 

„Suntem în acest moment în discuții pentru extinderea colaborării cu Mega Image, precum și cu alți retaileri. Această discuție cu partenerii noștri se poartă în două direcții: pe de o parte, este despre a afla nevoile pe care le au și obiectivele urmărite de aceștia, iar pe de altă parte, și acesta este unul dintre elementele importante ale acestui Internet of Things, este faptul că nu sunt numai platforme standardizate, ci diverse produse ale tehnologiei pe care le avem incorporate în aceste platforme de IoT și care pot fi la un moment dat personalizate în funcție de nevoile fiecărui retailer”, spune Mihnea Rădulescu, directorul Vodafone Business Unit.

Potrivit acestuia, „soluțiile pe care Vodafone le-a dezvoltat în zona de IoT pentru retail au mai multe elemente, nu există un singur lucru - precum măsurarea traficului de clienți și atât. Este vorba de preluarea clientului încă din parcare, înțelegerea fluxului de clienți, înțelegerea locurilor pe care le frecventează în magazin și furnizarea de date despre aglomerația din magazin. Se poate crea un management al serviciului față de client foarte bun”.

Soluțiile IoT vor fi adoptate de tot mai multe companii și nu doar de cele din zona de retail, ci și din alte industrii, precum agricultură, industria chimică sau sectorul health care, susțin reprezentații Vodafone.

Vodafone avea la începutul acestui an aproape 81 de milioane de conexiuni la nivel global, fiind lider în domeniul Internet of Things. În România, compania a implementat soluții IoT pentru companii din retail, energie și utilități, automobile, transport și logistică. Cel mai recent barometru IoT realizat de Vodafone arată că 60% dintre managerii companiilor care utilizează Internet of Things consideră că tehnologia a revoluționat deja industria în care activează sau o va face în următorii cinci ani.

 

Studiu EY: Sustenabilitatea, în topul agendei de investiții în tehnologii emergente
Studiu EY: Sustenabilitatea, în topul agendei de investiții în tehnologii emergente
Deciziile companiilor de a investi în tehnologii emergente sunt din ce în ce mai mult determinate de obiectivele lor de sustenabilitate și ESG -...
Proprietarul Bob Concierge vrea să revoluționeze comerțul de proximitate cu o investiție de 10 mil. euro
Proprietarul Bob Concierge vrea să revoluționeze comerțul de proximitate cu o investiție de 10 mil. euro
Grupul Bobnet, care a dezvoltat startup-ul Bob Concierge, deschide o fabrică ce va produce dispozitive de tip Internet of Things (IoT) pentru...
Integrarea IoT în retail și FMCG
Integrarea IoT în retail și FMCG
Profitând de reducerea costurilor de achiziție ale soluțiilor tehnologice și puterea tot mai mare a inteligenței artificiale, companiile din...
Cum se estompează granițele dintre magazinul fizic și cel virtual
Cum se estompează granițele dintre magazinul fizic și cel virtual
„Viitorul retailului nu este despre produse și disponibilitatea acestora, ci despre posibilitățile create” – afirmă experții IBM...