Vânzările de alimente, creștere de peste 5% după primele șapte luni ale anului
După primele șapte luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut ca serie brută cu 12,5% față de perioada similară a anului trecut, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 5,2%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au avut un avans de 19,3%.
Raportat la numărul de zile lucrătoare şi la sezonalitate, în perioada ianuarie – iulie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere per ansamblu cu 11% datorită vânzărilor de produse nealimentare (+18,7%) și a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,6%). Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au avut cel mai mic avans, de doar 3,5%.
Citește și
Studiu Ciel: Jumătate dintre retailerii români au lansat magazine online în pandemie
Despre lecțiile crizei și ce aduce viitorul, la Progresiv Interactiv Râmnicu Vâlcea
Analizând avansul lună la lună, în iulie față de iunie anul acesta, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat o creștere de 6,8% ca serie brută și de 0,6% ca serie ajustată sezonier.
Față de luna iulie a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut ca serie brută cu 7,6%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 6,9%. Ajustat sezonier, vânzările pe acest segment au crescut cu 5% în iulie 2021 față de iulie 2020.