Vânzările de alimente, creștere de peste 5% după primele șapte luni ale anului

După primele șapte luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut ca serie brută cu 12,5% față de perioada similară a anului trecut, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 5,2%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au avut un avans de 19,3%.

Raportat la numărul de zile lucrătoare şi la sezonalitate, în perioada ianuarie – iulie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere per ansamblu cu 11% datorită vânzărilor de produse nealimentare (+18,7%) și a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,6%). Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au avut cel mai mic avans, de doar 3,5%. Vânzările de alimente, creștere de peste 5% după primele șapte luni ale anului


Citește și

Studiu Ciel: Jumătate dintre retailerii români au lansat magazine online în pandemie

Despre lecțiile crizei și ce aduce viitorul, la Progresiv Interactiv Râmnicu Vâlcea


Analizând avansul lună la lună, în iulie față de iunie anul acesta, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat o creștere de 6,8% ca serie brută și de 0,6% ca serie ajustată sezonier.

Față de luna iulie a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut ca serie brută cu 7,6%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 6,9%. Ajustat sezonier, vânzările pe acest segment au crescut cu 5% în iulie 2021 față de iulie 2020.

Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, creștere de 3% în ultimul an
Vânzările de alimente, creștere de 3% în ultimul an
Scumpirea alimentelor reduce considerabil volumele achiziționate de shopperi, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. În luna iulie...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de...
Vânzările de alimente, creștere de peste 8% în august 2021 față de august 2020
Vânzările de alimente, creștere de peste 8% în august 2021 față de august 2020
După primele opt luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi...