Vânzările Ahold Delhaize, creștere cu 6,1% în trimestrul al treilea, rezultate influențate și de achiziția Profi
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize anunță o creștere a vânzărilor nete cu 6,1% (la rate de schimb constante) în trimestrul al treilea, până la 22,5 miliarde de euro. În același timp, vânzările online au înregistrat un avans de peste 12%, până la 2,4 miliarde de euro. 
Achiziția Profi a influențat rezultatele cu o pondere de 3,6%, în timp ce închiderea magazinelor Stop&Shop și oprirea vânzărilor de tutun în Belgia au avut un impact negativ de 0,7% asupra rezultatelor financiare.
Potrivit raportului financiar publicat de companie pentru perioada iulie-septembrie 2025, vânzările nete au crescut cu 12,4% în Europa, contribuind la creștere și preluarea Profi.
„Având în vedere creșterea inflației, stagnarea creșterii economice și modificarea politicilor guvernamentale, climatul de business și comportamentul de consum al clienților sunt sub presiune. De exemplu, în România, majorarea cotei de TVA și modificarea valorii tichetelor sociale acordate consumatorilor cu venituri mici au un impact negativ asupra puterii de cumpărare a clienților. Cu toate acestea, ne concentrăm pe consolidarea sortimentelor accesibile, sănătoase și convenabile, punând accent pe valoare”, a declarat Frans Muller, CEO Ahold Delhaize.
Ahold Delhaize a anunțat preluarea Profi la finalul anului 2023, Profi devenind al 17-lea brand deținut de grup, într-o tranzacție record de 1,3 miliarde de euro. Proprietarul Mega Image a finalizat achiziția Profi la începutul acestui an. Achiziția dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, care operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image.
Ahold Delhaize a raportat pentru anul 2024 o cifră de afaceri de 89,36 de miliarde de euro, în creștere cu 0,9% la rate de schimb constante. Regiunea Europei, din care face parte din România, a înregistrat anul trecut vânzări de 35,15 miliarde de euro, în creștere cu 3,5% la rate de schimb constante.








