Vânzările Ahold Delhaize, creștere cu 6,1% în trimestrul al treilea, rezultate influențate și de achiziția Profi

Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize anunță o creștere a vânzărilor nete cu 6,1% (la rate de schimb constante) în trimestrul al treilea, până la 22,5 miliarde de euro. În același timp, vânzările online au înregistrat un avans de peste 12%, până la 2,4 miliarde de euro. Vânzările Ahold Delhaize, creștere cu 6,1% în trimestrul al treilea, rezultate influențate și de achiziția Profi. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Achiziția Profi a influențat rezultatele cu o pondere de 3,6%, în timp ce închiderea magazinelor Stop&Shop și oprirea vânzărilor de tutun în Belgia au avut un impact negativ de 0,7% asupra rezultatelor financiare.

Potrivit raportului financiar publicat de companie pentru perioada iulie-septembrie 2025, vânzările nete au crescut cu 12,4% în Europa, contribuind la creștere și preluarea Profi.

„Având în vedere creșterea inflației, stagnarea creșterii economice și modificarea politicilor guvernamentale, climatul de business și comportamentul de consum al clienților sunt sub presiune. De exemplu, în România, majorarea cotei de TVA și modificarea valorii tichetelor sociale acordate consumatorilor cu venituri mici au un impact negativ asupra puterii de cumpărare a clienților. Cu toate acestea, ne concentrăm pe consolidarea sortimentelor accesibile, sănătoase și convenabile, punând accent pe valoare”,  a declarat Frans Muller, CEO Ahold Delhaize.

Ahold Delhaize a anunțat preluarea Profi la finalul anului 2023, Profi devenind al 17-lea brand deținut de grup, într-o tranzacție record de 1,3 miliarde de euro. Proprietarul Mega Image a finalizat achiziția Profi la începutul acestui an. Achiziția dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, care operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image.

Ahold Delhaize a raportat pentru anul 2024 o cifră de afaceri de 89,36 de miliarde de euro, în creștere cu 0,9% la rate de schimb constante. Regiunea Europei, din care face parte din România, a înregistrat anul trecut vânzări de 35,15 miliarde de euro, în creștere cu 3,5% la rate de schimb constante.

Continuă scumpirea alimentelor. Prețurile, cu aproape 18% mai mari față de vara trecută
Vânzările de alimente, scădere de aproape 7% în septembrie față de august
Scădere pe linie pentru vânzările de alimente după ce fost majorată cota generală de TVA. După ce în luna august vânzările pe această...
campanie black friday la Auchan 2025
Peste 1.500 de produse cu reduceri de până la 50% în magazinele Auchan, în campania de Black Friday
Până pe data de 18 noiembrie, Auchan aplică în magazinele fizice și pe platforma online reduceri de până la 50% pentru mai bine de 1500 de...
Penny despre asteptarile pe anul acesta
Daniel Gross, PENNY: Estimez că și anul acesta o să fim lideri la capitolul creștere
După o creștere de 13% a cifrei de afaceri în 2024, PENNY estimează că 2025 va fi al patrulea an consecutiv în care compania va conduce...
annabella deschidere magazine in Bucuresti 2
Annabella intră pe piața din București cu 17 magazine, în urma preluării locațiilor de la Mega Image
Rețeaua de retail Annabella, o afacere 100% antreprenorială, deținută de soții Dorina și Dan Mutu, se extinde pe piața din București și...
Lidl și Grup Șerban extind parteneriatul privind furnizarea de cartofi. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Lidl și Grup Șerban extind parteneriatul privind furnizarea de cartofi și în extrasezon
Lidl România și Grup Șerban Holding anunță extinderea parteneriatului comercial care facilitează prezența cartofilor românești în cele...
La Cocoș intră în Argeș cu un magazin deschis în locul unui hipermarket Carrefour. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea La Cocoș de către proprietarul Kaufland ridică semne de întrebare din perspectiva concurenței
Consiliul Concurenței a identificat o serie de îngrijorări concurențiale legate de tranzacția prin care grupul Schwarz, care operează în...