Un început de an mai slab pentru expansiunea retailului modern

Primele trei luni din acest an au marcat un ritm de expansiune mai lent în comerţul modern comparativ cu ultimii doi ani, retailerii internaţionali inaugurând 21 de magazine. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marile lanţuri de magazine au bifat în primele trei luni cu 5 magazine mai puţin. Prin comparaţie cu primul trimestru din 2013 când au fost inaugurate 45 de unităţi comerciale, ritmul a fost unul mult mai lent, fiind deschise cu 24 de magazine mai puţin.Un început de an mai slab pentru expansiunea retailului modern

În luna martie, reţelele internaţionale şi-au continuat planurile de expaniune, fiind deschise 10 unităţi comerciale. Profi a fost cel mai activ retailer, inaugurând 6 unităţi comerciale, 3 în format standard, 2 în formatul de proximitate Profi City şi una sub bannerul Mini, un format test care, în funcţie de evoluţia pieţei locale va deveni City sau Loco.  În plus, retailerul a bifat şi primele sale unităţi comerciale din localităţile Gataia (jud. Timiş) şi Mizil (jud. Prahova). În urma acestor deschideri retailerul a ajuns să opereze o reţea de 288 de magazine operate la nivel naţional.

De asemenea, Auchan şi Kaufland au bifat primele lor deschideri din acest an, la Braşov, respectiv Constanţa.  Noul hypermarket Auchan este al doilea magazin pe care retailerul îl deţine în Braşov şi este cea mai mare unitate comercială a reţelei din afara Bucureştiului, având o suprafaţă de vânzare de 13.800 de mp, 58 de case de marcat şi 350 de angajaţi.

Şi magazinul inaugurat de Kaufland este a doua unitate pe care retailerul german o deţine în Constanţa, ajungând prin această deschidere la 103 unităţi la nivel naţional.

Carrefour şi-a respectat şi el planurile de expansiune pentru Supeco şi a inaugurat, la Giurgiu, a patra unitate comercială aparţinând acestui concept. Supeco mai deține trei magazine în România, la Râmnicu Vâlcea, Târgoviște și Slatina, toate fiind inaugurate în toamna anului trecut.

Şi Mega Image a bifat luna aceasta o nouă deschidere în segmentul de proximitate prin inaugurarea unui nou magazin Shop&Go în Capitală.

Pentru analize mai detaliate privind expaniunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Ika România: www.ika.magazinulprogresiv.ro.

ReTech & Digital - Conference & Expo, eveniment Progresiv, solutii si inovatii IT, digitale si automatizare din retail & FMCG, editia cu numarul 2, Unleash the Power of Digital, data evenimentului 12 septembrie, la Ramada Bucharest
ReTech & Digital revine cu o nouă ediție, pe 12 septembrie
ReTech & Digital - Conference & Expo, evenimentul Progresiv dedicat integral tehnologiilor, soluțiilor IT și inovațiilor digitale din...
Carrefour Market Cosmopolis Plaza 1 002
Carrefour România intenționează să mai deschidă 40 de magazine Market și Express anul acesta
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să...
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...