Studiu: Ce băuturi preferă românii
Unu din trei români preferă berea produsă în unități industriale, dar există tot mai mult interes și față de cea artizanală.
A doua băutură căutată de români este vinul (aproximativ 20%), pe următorul loc aflându-se cidrul, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research. Băuturile spirtoase nu par a fi pe gustul românilor, doar 3-7% din populație declarând că le preferă. Unu din patru români a declarat că nu consumă băuturi alcoolice.
40% dintre bărbații români consumă bere cel puțin o dată pe săptămână, fie acasă sau la ieșiri cu prietenii sau colegii.
Pe de altă parte, unu din zece români consumă vin aproximativ o dată pe săptămână, cei tineri și femeile fiind mai activi în acest sens. Consumul de vin este asociat cel mai des cu sărbătorile (58%), zilele de naștere (35,2%), degustările (24,3%) și socializarea în oraș (17,7%).
În ceea ce privește achiziția, peste 60% dintre românii din mediul urban cumpără băuturile din comerț, în vreme cu 19% declară că acestea provin din producție proprie. Peste o treime din respondenți (34%) beau foarte rar sau deloc, comportament întâlnit mai mult de femei (40,7% dintre participante). De remarcat faptul că 44,6% dintre tinerii sub 25 de ani beau mai rar de o dată pe săptămână.
Pentru mai mult de 44% dintre cei intervievați, prețul rămâne principalul criteriu atunci când aleg un produs alcoolic. Bugetul alocat băuturilor alcoolice se află în jurul valorii de 15 lei pe săptămână.
Studiu Reveal Marketing Research s-a desfășurat la finalul anului 2019, pe un eșantion reprezentativ de 1002 persoane, 523 femei și 479 de bărbați, intervievați online (CAWI).