Spar intră pe piața din Israel în ciuda inflației în creștere
Omul de afaceri israelian Amit Zeev a anunțat semnarea unui acord prin care retailerul olandez Spar va intra pe piața din Israel, o mișcare ce duce la creșterea competiției și eventual la o diminuare a prețurilor la alimente, scrie Esmmagazine.com.
Ultima poziție ocupată de Amit Zeev a fost cea de CEO al Yeinot Bitan, unul dintre cele mai importante lanțuri de supermarketuri din Israel. El a precizat că a semnat o scrisoare de intenție cu Spar prin care urmărește să aducă la nivel local "mai multe produse globale la cele mai bune prețuri".
Spar este al doilea mare retailer internațional care a anunțat decizia de a se lansa pe piața din Israel. De asemenea, retailerul francez Carrefour este așteptatsă intre pe piața din Israel până la finalul acestui an în urma unei tranzacții încheiate în luna martie prin care au fost preluate 150 de magazine Yeinot Bitan. “Intrarea Carrefour pe piața din Israel va contribui la îmbunătățirea experienței de shopping la nivel local, respectiv creșterea puterii de cumpărare”, a precizat Patrick Lasfargues, Președintele Parteneriate Internaționale Carrefour.
Yenot Bitan, care gestionează peste 150 de magazine pe piața israeliană, va avea acces la produsele Carrefour înainte de începutul verii.
Chiar dacă inflația din Israel a ajuns la pragul de 4,4%, mult sub procentele înregistrate în țările din vestul Europei, populația a cunoscut o majorare accelerată a prețurilor la alimente.
Modelul Spar este de a opera prin intermediul unor francize locale. Spar deține în prezent peste 13.600 de magazine în 48 de țări și deservește 14,5 milioane de consumatori zilnic. Olandezii operează diferite tipuri de magazine în cele patru continente pe care sunt prezenți, cel mai mare fiind Interspar, hypermarket cu o suprafață de peste 3.000 mp, alături de Spar Express, Superspar și Spar, celelalte formate având de la 100 mp până la 300, respectiv 1.000 - 3.000 mp.