Silpo, un supermarket inspirat din lumea circului
Niciun alt lanț de supermarketuri nu a revoluționat conceptele din retail așa cum a făcut-o Silpo. Retailerul din Ucraina a arătat întregii Europe ce înseamnă storytelling în această industrie, transformându-și fiecare nou supermarket într-un loc special. Cel mai recent magazin, inaugurat în acest an, are ca temă centrală universul circului.
Deschis în orașul Boiarka din regiunea Kiev în luna ianuarie 2021, supermarketul are un design inspirat în totalitate de lumea circului. Fațada este decorată cu personaje de epocă, iar pereții sunt acoperiți cu imagini din spectacole, reprezentând o adevărată incursiune în istoria acestei arte: echilibriști, clovni și magicieni. La intrare, clienții sunt întâmpinați de o instalație dinamică inspirată de Globe of Death (globul de oțel în care cascadorii conduc cu viteză motociclete, moment ce încheie de regulă spectacolele de circ n.r.), instalație ce include unul din scuterele electrice utilizate de Silpo pentru livrarea la domiciliu a produselor. Iar un alt mijloc de transport vizibil în magazine este locomotiva cu aburi, simbolul orașului Boiarka.
Așa cum era de așteptat, deschiderea oficială a supermarketului a fost marcată de cinci reprezentații ale unei trupe de artiști de circ, în interiorul supermarketului, care au avut loc a doua zi după ce magazinul și-a deschis porțile pentru clienți.
„E fascinant să privim istoria societății noastre prin intermediul istoriei circului, deoarece acesta creează emoții puternice: râs, amuzament, entuziasm. Suntem foarte fericiți că Ucraina, alături de alte țări progresiste, se delimitează de utilizarea animalelor în spectacolele de circ, întrucât cruzimea nu poate aduce bucurie nimănui. Ceea ce subliniem în magazinul nostru este munca dificilă din spatele fiecărui show spectaculos, dedicarea și permanenta testare a abilităților fiecărui artist”, a declarat Kateryna Oguryaeva, Marketing Director la Silpo.
Sortimentația este dominată de mărci proprii
Și nu doar spațiile din magazin dedicate clienților se bucură de acest design, ci și spațiile destinate exclusiv angajaților. Practic, întregul supermarket este un cort de circ uriaș, în care au loc spectacole fascinante în fiecare zi. Însă strategia retailerului este să atragă clienți în magazinele fizice nu doar prin designul remarcabil, dar și prin portofoliul de produse oferite, transformând astfel shoppingul de produse alimentare dintr-o necesitate într-o experiență memorabilă.
Și dacă la nivel de design Silpo este un concept unic pe scena retailului mondial, nici sortimentația nu este mai prejos. Silpo este renumit pentru importurile proprii, retailerul aducând produse din peste 60 de țări și având grijă să reînnoiască sortimentația constant. În toate supermarketurile se păstrează însă locul clar al produselor tradiționale furnizate de producătorii locali.
Din sortimentație fac parte o gamă foarte largă de fructe și legume exotice importate direct de către retailer, produse de la fermele locale, pâine și produse de panificație din brutăria proprie, sucuri și smoothie-uri proaspete, produse ready-to-eat, pizza și grilled meals, precum și mărcile proprii de dulciuri și ciocolată. Clienții pot ridica rapid de la magazin comenzile făcute pe site-ul companiei, sau pot savura o cafea în cafeneaua supermarketului în timp ce așteaptă să li se dezoseze peștele sau să li se prepare carnea pentru kebab pe care o doresc. Supermarketul are o suprafață de vânzare de circa 1.800 metri pătrați, nouă case deservite de personal și șapte case de tip self-checkout.
Fiecare supermarket spune o poveste
Silpo este unul din puținii retaileri FMCG din lume care creează concepte unice pentru fiecare din magazinele sale. În prezent, există circa 70 de supermarketuri și 4 magazine gourmet Le Silpo, fiecare având un design unic.
Articolul complet poate fi citit aici.