Schwarz vizează creşterea cu 25% a vânzărilor până în 2020
Grupul german Schwarz, care deţine reţelele Lidl şi Kaufland, vrea o creştere a vânzărilor de peste 25%, la valoarea de 100 miliarde euro, până în 2020, potrivit unor declaraţii ale CEO-ului Schwarz Group, Klaus Gehrig.
Într-un interviu acordat revistei Manager Magazin, citat de agenţia Reuters, Gehrig a declarat că planul de creştere al grupului este bazat pe o extindere semnificativă a reţelei Lidl şi o restructurare a hypermarketurilor Kaufland, care generează un sfert din vânzările totale ale grupului.
“În primul rând: ne dorim ca Lidl să devină şi mai puternic pe pieţele unde operează deja. În al doilea rând: ne vom extinde pe pieţe noi. În al treilea rând: vom revizui fundamental structura reţelei Kaufland”, a spus şeful grupului Schwarz.
Având sediul în Neckarsulm, sudul Germaniei, Lidl este deţinut de cel mai bogat german, Dieter Schwarz, fiul fondatorului companiei, Josef Schwarz. În 2014, grupul Schwarz a înregistrat o creştere de 7% a vânzărilor, până la valoarea de 79,3 miliarde euro, depăşind astfel reţeaua Carrefour şi devenind cel mai mare retailer european.
Lidl s-a extins rapid în Europa, având aproape 10.000 magazine la ora actuală, din care 3.200 în Germania, 1.400 în Franţa şi alte câteva sute în ţări precum Marea Britanie, Spania sau Polonia, punând în dificultate lideri de piaţă precum Tesco.
Anul trecut, Lidl, care a deschis primul său magazin în Germania în 1973, a amânat până în 2018 planul de a-şi urma rivalul Aldi pe piaţa americană. Retailerul are în plan extinderea şi în ţări ca Lituania sau Serbia.
Şeful Lidl, Sven Seidel, a declarat revistei Manager Magazin că retailerul a planificat un început gradual al activităţii din Statele Unite, ţinta iniţială pentru numărul de magazine fiind cuprinsă între 40 şi 60 (“mid double digits”).
Într-un alt interviu, acordat publicaţiei germane Lebensmittel Zeitung, Seidel a spus că Lidl va revizui o parte din magazinele deţinute în pieţe precum Franţa, în special pe cele de mici dimensiuni.
Pe de altă parte, şeful Kaufland, Frank Lehmann, a declarat publicaţiei că reţeaua de hypermarketuri se va concentra pe pieţele în care este deja prezentă, lansând un amplu proces de restructurare în Germania, unde are în vedere viabilitatea a 20-30 de magazine din cele 640 pe care le deţine.
Gehrig, care s-a alăturat reţelei Lidl în 1976 după plecarea de la Aldi, a preluat conducerea grupului de la Dieter Schwarz în 2004, declarând că se pregăteşte să-şi transfere responsabilităţile unor “structuri stabile de management” întrucât în 2018 va împlini vârsta de 70 de ani.