Schimbare de lider pe piața locală de retail

La zece ani de la intrarea pe piața din România, discounterul german Lidl a devenit liderul pieței locale de retail, devansând Kaufland. Astfel, Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 32% față de 2019. Prin comparație, Kaufland a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 12,83 de miliarde de lei, bifând un plus de 7,4% prin comparație cu anul precedent. Schimbare de lider pe piața locală de retail

În ultimii ani, Lidl a avut performanțe foarte bune, având un ritm de creștere de trei ori mai mare decât media pieței. Ținta de a deveni liderul pieței locale de retail a fost atinsă mai repede decât își setase retailerul, obiectivul anunțat de Frank Wagner, CEO-ul Lidl România, fiind acela de a ocupa prima poziție în topul celor mai mari jucători din piață în 2021. Retailerul a fost ajutat însă de comportamentul de cumpărare schimbat de pandemie, discounterii fiind canalul cu cea mai bună evoluție anul trecut.

În ceea ce privește profitul, Kaufland a raportat un rezultat net de 970 de milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2019, având o rată de profitabilitate de 7,5%. De cealaltă parte, Lidl a încheiat anul trecut cu un rezultat net de 756 de milioane de lei, cu o rată de creștere de 54% față de 2019.

Lidl, parte a grupului german Schwarz, a intrat pe piața din România în 2011, prin preluarea discounterului Plus și de atunci a investit constant în expansiune, ajungând la finalul lui 2020 să dețină 290 de magazine la nivel național.

Lidl alocă aproape 600 mil. euro pentru expansiune în Marea Britanie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl alocă aproape 600 mil. euro pentru expansiune în Marea Britanie
Discounterul Lidl va investi 588 milioane euro în deschiderea a peste 40 de magazine în Anglia, Scoția și Wales pe parcursul acestui an...
Lidl deschide un nou magazin în Arad. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl deschide un centru global pentru inovații cu o investiție de 500.000 euro
Discounterul german Lidl a ales Portugalia pentru a deschide două centre dedicate inovațiilor de produs, un proiect care a atras o investiție de...
Lidl deschide două noi magazine în județele Constanța și Sibiu. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Lidl România inaugurează un nou magazin în Cluj-Napoca
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Cluj-Napoca. Aceasta este a cincea unitate comercială inaugurată...
Lidl deschide două noi magazine în județele Constanța și Sibiu. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Lidl România își consolidează prezența pe piața din Oradea
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Oradea, județul Bihor. Acesta este cel de-al nouălea...
Lidl deschide un nou magazin în Brașov. Vezi mai multe revistaprogresiv.ro
Lidl deschide un nou magazin în Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Brașov. Noul magazin este situat pe Strada Poienelor nr....
Lidl România deschide al 17-lea magazin din acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...