Schimbare de lider pe piața locală de retail

La zece ani de la intrarea pe piața din România, discounterul german Lidl a devenit liderul pieței locale de retail, devansând Kaufland. Astfel, Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 32% față de 2019. Prin comparație, Kaufland a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 12,83 de miliarde de lei, bifând un plus de 7,4% prin comparație cu anul precedent. Schimbare de lider pe piața locală de retail

În ultimii ani, Lidl a avut performanțe foarte bune, având un ritm de creștere de trei ori mai mare decât media pieței. Ținta de a deveni liderul pieței locale de retail a fost atinsă mai repede decât își setase retailerul, obiectivul anunțat de Frank Wagner, CEO-ul Lidl România, fiind acela de a ocupa prima poziție în topul celor mai mari jucători din piață în 2021. Retailerul a fost ajutat însă de comportamentul de cumpărare schimbat de pandemie, discounterii fiind canalul cu cea mai bună evoluție anul trecut.

În ceea ce privește profitul, Kaufland a raportat un rezultat net de 970 de milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2019, având o rată de profitabilitate de 7,5%. De cealaltă parte, Lidl a încheiat anul trecut cu un rezultat net de 756 de milioane de lei, cu o rată de creștere de 54% față de 2019.

Lidl, parte a grupului german Schwarz, a intrat pe piața din România în 2011, prin preluarea discounterului Plus și de atunci a investit constant în expansiune, ajungând la finalul lui 2020 să dețină 290 de magazine la nivel național.

Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de...
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Grupul german Schwarz, care controlează Kaufland și Lidl, a afișat vânzări totale de 133,6 miliarde de euro în 2021, în creștere față de...
Lidl își consolidează prezența pe piața din Pitești
Lidl își consolidează prezența pe piața din Pitești
Lidl România inaugurează un magazin în orașul Pitești, județul Argeș, și ajunge astfel la o rețea națională de 327 de unități...
2020, un an bun pentru vânzările grupului Schwarz
2020, un an bun pentru vânzările grupului Schwarz
Schwarz Group, proprietarul retailerilor Kaufland și Lidl, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro, în creștere cu...